۲ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۸

کاهش ۸۰ درصدی کانون تجمع جوندگان موذی در مشهد

کاهش ۸۰ درصدی کانون تجمع جوندگان موذی در مشهد

مشهد - رییس اداره محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از کاهش کانون‎های تجمع جوندگان موذی در مشهد از ۶۰ نقطه به ۱۲ نقطه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا با اعلام این خبر افزود: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص مقابله با حیوانات موذی در سطح شهر، طرح برخورد با موش‌های فاضلابی در شهر مشهد از ۲ سال گذشته در این کلانشهر با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط‌زیست و روش بیوشوک آغاز شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح از پودرهای دارای توان مبارزه اختصاصی، سازگار با طبیعت و غیر سمی برای سایر موجودات و گیاهان در جهت مبارزه با موش‌های فاضلابی استفاده می‌شود.

پذیرا با بیان اینکه گمرک، راه‌آهن، مؤسسات باربری و سیلوهای گندم از گذرگاه‌های ورود موش از شهرهای دیگر به داخل شهر هستند، تصریح کرد: این مراکز هم باید نسبت به نابودسازی موش‌ها و جلوگیری از تکثیر آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: با همکاری مناطق مختلف شهرداری مشهد اقدامات فوری جهت جلوگیری از تولید مثل و کاهش موش‌های فاضلابی در شهر مشهد انجام شده و طی ۲ سال گذشته هزار و ۸۵۰ کیلو پودر در بین مناطق ۱۳ گانه شهر توزیع و در خصوص نحوه طعمه‎گذاری و اثرگذاری آن برای کارشناسان مناطق جلساتی برگزار شده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ضمن اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه پس از شناسایی مکان‌های تجمع حیوانات موذی، افزود: ۶۰ کانون تجمع حیوانات موذی در سال ۹۵ شناسایی شد که پس از انجام طعمه‏گذاری و مبارزه مستمر با موش‌های فاضلابی، این نقاط به ۱۲ کانون کاهش یافته است.

پذیرا گفت: یکی از مهم‌ترین کانون‌های موش فاضلابی در شهر مشهد محدوده کال قره‌خان است که با اقدامات هماهنگ و مستمر، منجر به پاکسازی کامل محدوده از موش‌های فاضلابی شده است.

گفتنی است؛ مواد اولیه‎ استفاده شده در طرح مقابله با جانواران موذی با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط‌زیست توسط شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده است.

کد خبر 4674965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha