۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰

رئیس انجمن اوتیسم خراسان جنوبی:

بیماران اوتیسم در پیله مشکلات/ خدمات بستری نداریم

بیماران اوتیسم در پیله مشکلات/ خدمات بستری نداریم

بیرجند- رئیس انجمن اوتیسم خراسان جنوبی با بیان اینکه بیماران اوتیسم با مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: برای استفاده از خدمات بستری باید به مشهد برویم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی نژاد عصر چهارشنبه در کمیته حمایت از بیماران خاص استان با اشاره به سختی های پیش روی زندگی بیماران اوتیسم بیان کرد: این دسته از بیماران از این دنیا محروم بوده و حقوق بشر در موردشان اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه بیان کرد: تاکنون حمایتی چندانی از این بیماران نشده و تنها فوق تخصصی را برای درمان شان به خراسان جنوبی آوردیم.

موسوی نژاد با بیان اینکه بیماران اوتیسم مجموعه ای از اختلالات را دارا هستند که با یک جلسه کاردرمانی در هفته درمان نمی شوند، افزود: هزینه درمان هر نفر میلیون ها تومان بوده که نیازمند حمایت هستند.

رئیس انجمن اوتیسم خراسان جنوبی با گلایه از کمبود خدمات درمانی برای این بیماری در استان بیان کرد: خدمات بستری بچه های اوتیسم باید در مشهد انجام شود که خود مشکلات مضاعفی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به دیگر سختی های موجود دز زندگی بیماران اوتیسم بیان کرد: ارتباطات فامیلی در بچه های اوتسم قطع و دنیایشان تنها اتاقی ۱۲ متری است.

موسوی نژاد با بیان اینکه این بیماران نه می توانند ازدواج کنند و نه کارهای شخصی شان را انجام دهند، افزود: یک بیمار اوتیسم حتی نمی تواند خودش دردش را با دکتر در میان بگذارد.

وی خواستاری واگذاری زمین برای ایجاد مجتمع نگهداری اوتیسم در استان شد و اظهار کرد: اگرچه استانداری ۵۰ میلیون تومان برای ایجاد مدرسه فرشتگان اوتیسم اختصاص داد اما انتظار می رود مربیانی داشته باشیم که تخصص لازم برای درمان داشته باشند.

کد خبر 4675623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha