۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۵

معاون استاندار خراسان جنوبی:

مهارت آموزی بیماران خاص مورد توجه باشد/ ضرورت ایجاد درآمد پایدار

مهارت آموزی بیماران خاص مورد توجه باشد/ ضرورت ایجاد درآمد پایدار

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی خواستار مهارت آموزی بیماران خاص شد و گفت: باید برای ایجاد درآمد پایدار این قشر تلاش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر خوش خبر عصر چهارشنبه در کمیته بیماری های خاص خراسان جنوبی بیان کرد: رفع نیازهای این دسته از بیماران نیازمند توجه به تمام ابعاد اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در جلوگیری از بروز بیماری های خاص نوعی سرمایه گذاری است، افزود: دانشگاه ها و نهاد های آموزشی در راستای ارتقاء و ترویج فرهنگ سلامت تلاش کنند.

خوش خبر با بیان اینکه در خراسان جنوبی هم با تعداد کثیری از بیماران خاص مواجه هستیم که نیازمند توجه ویژه از سوی مردم و دولت هستند، گفت: باید برنامه ای هدفمند برای تقلیل این نابه سامانی ها و مشکلات موجود در بیماران خاص تعریف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای جذب خیر و حامی بیماران خاص نباید تنها تکیه بر خیر های داخلی باشد بلکه می طلبد در هر نقطه از کشور و خارج کشور پیگیر جذب خیر باشیم.

وی خواستار توجه ویژه به مسکن و بیکاری بیماران خاص شد و افزود: ایجاد اشتغال برای این بیماران نیازمند مهارت آموزی بوده که توجه فنی و حرفه استان را می طلبد.

خوش خبر با اشاره به رشد بیماران دیالیزی در خراسان جنوبی بیان کرد: فرهنگ مصرف و سبک زندگی تاثیر بسزایی در رشد یا کاهش این بیماری داشته که نیازمند کارشناسی و فرهنگ سازی است.

وی اظهار کرد: نیاز است در راستای درآمد زایی بیماران خاص چاره اندیشی شود تا به درآمد پایدار برسند و جلب مشارکت های مردمی کمک شایسته ای به این امر دارد.

کد خبر 4675626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha