۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی خبر داد:

سرانه آموزشی مراکز دولتی فنی و حرفه ای خراسان جنوبی سه برابر کشور

سرانه آموزشی مراکز دولتی فنی و حرفه ای خراسان جنوبی سه برابر کشور

بیرجند- مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر طبق میانگین کشوری در بخش دولتی برای هر نفر ۱.۸ ساعت آموزش مهارتی انجام می شود اما این رقم در استان حدود سه برابر میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خوش آیند صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: رساله فنی و حرفه ای مهارت آموزی برای تمام افراد جویای کار و همچنین ارتقاء مهارت شاغلین در حرف مختلف است.

وی با بیان اینکه ۱۸ گروه مشخص جامعه هدف این سازمان هستند، بیان کرد: همه جوانان فاقد شغل، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، سربازان وظیفه، زندانیان، آسیب دیدگان اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، ساکنین سکونتگاه های غیررسیمی از جمله این جامعه هدف محسوب می شوند

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و خصوصی، عنوان داشت: در حال حاضر ۱۹ مرکز دولتی در استان مشغول به فعالیت بوده که در این مراکز با وجود ۱۰۲ کارگاه ثابت و مجهز حدود ۵۱۰ حرفه شغلی آموزش داده می شوند.

ارائه ۳۱ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای

خوش آیند ادامه داد: در یک سال گذشته بالغ بر ۲۲ هزار و ۱۰۰ نفر دوره از ظرفیت بخش دولتی در جهت توانمندی خود استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی نیز هم اکنون ۱۷۸ مورد آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان وجود دارد، بیان داشت: در این مدت حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر در این مراکز آموزش داده شده اند.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی طی یک سال گذشته در مجموع بالغ بر ۳۱ هزار نفر از مراکز دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.

خوش آیند یادآور شد: همچنین طی یک سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، یک هزار و ۶۷۰ زندانی، چهار هزار سرباز وظیفه آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

زیرساخت های فنی و حرفه ای سه برابر میانگین کشوری

وی با بیان اینکه در بخش زیرساخت ها در فنی و حرفه ای بعد از انقلاب اقدامات خوبی در خراسان جنوبی شکل گرفته است، افزود: در فضای آموزشی سه برابر میانگین کشوری زیرساخت آموزشی در استان ایجاد شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش نیروی آموزشی نیز از نیروهای توانمندی برخوردار هستیم و پست بلاتصدی نداریم، گفت: از نظر تجهیزات نیز تلاش می شود به روز باشیم به گونه ای که یک سال گذشته ۹۰ کارگاه را تجهیز کرده ایم.

خوش آیند با تأکید بر اینکه برای رونق تولید مهمترین عنصر نیروی توانمند و ماهر است، بیان کرد: در همین راستا امسال در راستای شعار سال علاوه بر کارهای معمول چند برنامه جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی، آموزش های مشارکتی با مشارکت بنگاه های اقتصادی، اصناف و دستگاه ها، مهارت آموزشی در محیط کار واقعی، مهارت آموزی دو گانه، آموزش های تلفیقی، کار آفرینی مهارت بنیان، ایجاد مراکز مهارت آموزی در جوار مراکز دانشگاهی را از جمله این برنامه ها برشمرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی همچنین به سرانه آموزشی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طبق میانگین کشوری در بخش دولتی برای هر نفر ایرانی ۱.۸ ساعت آموزش مهارتی انجام می شود اما این رقم در استان ۴.۷ بوده که حدود سه برابر کشوری است.

به گفته خوش آیند بالغ بر ۷۰ درصد آموزش های فنی و حرفه ای در استان در بخش دولتی و ۳۰ درصد در بخش خصوصی انجام می شود.

کد خبر 4676039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha