۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد:

نقش تأثیرگذار آموزش های فنی و حرفه ای در کاهش بیکاری

نقش تأثیرگذار آموزش های فنی و حرفه ای در کاهش بیکاری

بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به آسیب دیدگان اجتماعی، گفت: این آموزش ها تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: کار در اسلام از بهترین عبادات شمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند کار و شغل ابزاری برای رشد اقتصادی است اما هرگز در این خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: به طور مسلم هر انسان مسلمان برای تأمین زندگی خود و خانواده خود باید کار کند اما کار در این خلاصه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کار از نظر تأثیر خود روی بدن یک ورزش بی اسم و نشان است، عنوان داشت: کار یک ورزش هدفمند بوده و حتی از نظر روانی روی انسان تأثیر دارد.

عبادی با اشاره به اینکه انسانی که کار دارد اعتماد به نفس دارد اما انسان بیکار در خود احساس خلاء می‌کند، افزود: کار از نظر اجتماعی نیز نقش بسیار ارزشمندی دارد چراکه شهر یا کشوری که مردم خود را به کار گرفته این مردم با یک کشور بی سرو سامان متفاوت هستند.

وی با تأکید بر اینکه بالاتر از همه اینها ارزش‌های الهی است، بیان داشت: کسی که برای آبروی خانواده خود کار می‌کند و دست خود را جلوی دیگران دراز نمی‌کند خود یک نوع یک عبادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نظام خلقت خداوند انسان را متفاوت با سایر موجودات آفریده است، گفت: انسان خود باید دنبال هر چیزی برود و این نیاز بشر را می‌سازد و بنابراین در آن حکمت وجود دارد.

عبادی اضافه کرد: از نظر قطعات بدن نیز انسان با سایر موجودات متفاوت است چراکه استعدادی روحی و جسمی، انگیزه‌ها و هم انعطاف پذیری بدن انسان به هم متصل بوده و یک هدف را تعقیب می‌کنند.

وی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به زندانیان، معتادین بهبودیافته، سربازان و جوانان را یکی از اقدامات ارزنده سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: همچنان که کار یک نوع عبادت محسوب می‌شود، آموزندگی برای کار هم از بهترین عبادات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: عبادت تنها نماز، روزه و حج نیست بلکه از بهترین عبادات کار است البته باید مشروط به قصد قربت است.

عبادی خطاب به کارکنان سازمان فنی و حرفه ای گفت: از بهترین خدمات به جامعه کار شماست و در واقع حق پدری به گردن جامعه دارید.

وی ادامه داد: میراث پدر خواهی علم و فن پدرآموز است وگرنه مال پدر به یک روز خرج می‌شود بنابراین آنچه شما به مردم آموزش می‌دهید یک ارث پدرانه است.

کد خبر 4676070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha