۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور اعلام آمادگی کرد:

برگزاری مسابقات بین المللی تنیس روی میز در آبادان

برگزاری مسابقات بین المللی تنیس روی میز در آبادان

آبادان - رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور گفت: به عنوان متولی ورزش تنیس روی میز کشور آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بین المللی تنیس روی میز در رده جوانان ونوجوانان در آبادان اعلام می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد علی قارداشی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه مسابقات جایزه بزرگ بازیکنان سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات به مناسبت چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه کشور برگزار می‌شود و ما توانستیم جوانان و نوجوانان را دور هم جمع کرده و فضای رقابتی مناسب و با نشاطی را برای آنان و به ویژه برای ورزش تنیس رو میز فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات در بعد مدال آوری نیز به بازیکنان کمک می‌کند، افزود: به بهانه تشکیل اردوی تیم جوانان و نوجوانان، تیم‌هایی را به شهرستان آبادان اعزام کردیم که در کنار این تیم‌ها، قهرمانان بزرگ کشور نیز به تمرین پرداختند، بعد از ظهر امروز نیز با حضور پیشکسوتان شاهد شور و نشاط بیشتر در میان ورزشکاران خواهیم بود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور از آبادان و تهران به عنوان قطب‌های اصلی کشور در بحث تنیس روی میز نام برد و اظهار کرد: به دلیل وجود زیر ساخت‌های ورزشی مناسب و سایر پتانسیل‌های موجود و با توجه به علاقمندی مردم آبادان تصمیم داریم نه تنها میزبانی مسابقات کشوری که میزبانی مسابقات بین المللی را نیز به آبادان بدهیم ضمن اینکه پارسال مسابقات کشور جام شهدای اروند و شهدای خلیج فارس را در آبادان برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: به عنوان متولی ورزش تنیس روی میز کشور آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بین المللی تنیس روی میز در رده جوانان و نوجوانان در آبادان اعلام می‌کنم.

علی قارداشی با بیان اینکه سال گذشته مدال‌های بسیار ارزشمندی را در سطح بین المللی، آسیایی و جهانی در بخش آقایان و بانوان کسب کردیم، یادآور شد: بیش از ۷۰ سال که از حضور ما در المپیک می‌گذرد برای نخستین بار یک زن محجبه ایرانی بنام سپیده رضایی به عنوان داور مسابقات المپیک انتخاب شد، خوشحال هستیم که با پتانسیل‌های جدیدی که روی کار آمده‌اند، می‌توانیم کارهای خوبی را انجام دهیم و این نشان از روند رو به رشد تنیس روی میز کشور دارد.

وی گفت: امسال نیز سال مهم المپیکی است و مسابقات انتخابی انفرادی و تیمی المپیک را پیش رو داریم، همه ساله مسابقات جهانی تنیس روی میز اردیبهشت ماه برگزار می‌شود اما امسال اواخر اسفند ماه برگزار خواهد شد و ما باید تیم‌های خود را به پوسان کره جنوبی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان اعزام کنیم و برای آن باید اردوهای متعدد و با کیفیتی را در داخل و خارج از کشور برگزار کنیم که البته در حال برگزاری این اردوها هستیم.

علی قارداشی افزود: پیش از این مسابقات چند رویداد تدارکاتی داریم که برادران عالمیان و خانم شهسواری به چکسلواکی و بلغارستان اعزام می‌شوند، در حال حاضر نیز امین احمدیان و امیر حسین خدایی در پیونگ یانگ کره شمالی برای شرکت در مسابقات بین المللی حضور دارند ضمن اینکه نوید شمس و امین احمدیان را نیز به برای شرکت در مسابقات بین المللی تنیس روی میز رده جوانان و نوجوانان در هنگ کنگ اعزام می‌کنیم، اردویی نیز در کشور چین داریم که بازیکنان ما به آنجا اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: علاوه بر با حمایت فدراسیون تنیس روی میز توانستیم از طریق اسپانسرهایمان مشکلاتی را که در بخش ارزی و اعزام تیم‌ها به مسابقات بین المللی و جهانی را رفع و به انجام برسانیم و از این طریق کمبود بودجه دولتی مان را جبران کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره چالش اصلی بازیکنان این رشته ورزشی در کشور تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز بازیکنان اعم از میز و راکت استاندارد که به طور عمده توسط کشورهای چین، ژاپن، سوئد، آلمان و فرانسه تهیه و تأمین می‌شود لذا هر چه نرخ ارز بیشتر می‌شود بازیکنان برای خرید تجهیزات مورد نیازشان با مشکل مواجه می‌شوند.

علی قارداشی یادآور شد: به اندازه‌ای که رشته‌های راکتی همچون تنیس روی میز در زمینه خرید تجهیزات و واردات آنها مشکل دارند سایر رشته‌ها کمتر و یا اصلاً ندارند.

وی گفت: برنامه ما برای کاهش این چالش آن ست که یک تولید کننده داخلی را در بخش میز مورد حمایت قرار می‌دهیم همچنین در زمینه تولیدات تخته‌های راکت کارآفرینی با ما وارد مذاکره شده البته می‌دانیم کار مشکل و بزرگی است و انتظارمان آن است که با کمک این کارآفرینان و تولید کنندگان خلاق داخلی و حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهندسان و کارشناسان صنعت پتروشیمی بتوانیم بخش مربوط به تولید راکت‌ها را نیز فعال و مشکلات مربوطه را رفع کنیم.

علی قارداشی با تاکید بر اینکه ارتباط بسیار خوبی با کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی تنیس روی میز داریم، افزود: دوره‌های آموزشی بسیار خوبی را برگزار کردیم و دوره‌های جدیدی را نیز برگزار می‌کنیم.

کد خبر 4676126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha