۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۰۱

استاندار خوزستان خبر داد:

اجرای آموزش مجازی برای دخترانی که امکان ادامه تحصیل ندارند

اجرای آموزش مجازی برای دخترانی که امکان ادامه تحصیل ندارند

اهواز - استاندار خوزستان گفت: طرح آموزش مجاری برای دخترانی که قادر به ادامه تحصیل نیستند به خصوص برای مناطق محروم را در دستور کار قرار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر پنج‌شنبه در شورای آموزش‌وپرورش خوزستان به میزبانی مسجدسلیمان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش زیرساخت اصلی توسعه است و تلاش بر این بوده که قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان را برای آموزش‌وپرورش بسیج و فعال کنیم.

وی افزود: در سال ۹۵ اعتبارات نوسازی مدارس حدود ۷۳ میلیارد بوده که در سال ۹۶ آن را به ۱۴۵ میلیارد، سال گذشته به ۱۷۸ میلیارد تومان و امسال نیز تا ۲۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تلاشمان بر این بوده که وضعیت سخت‌افزاری آموزش‌وپرورش را نسبت به گذشته تغییر داده و متحول کنیم و این کار را باید استمرار دهیم.

شریعتی بیان کرد: تلاش کردیم که همت و تلاش اول مدیران خوزستان آموزش‌وپرورش استان باشد؛ همچنین مسئولان ذیربط را نیز به انجام مصوبات شورای آموزش‌وپرورش موظف و از تمامی ظرفیت‌های استان از جمله خیران و صنایع در این راستا بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ کلاس درس جدید افتتاح شد، یادآور شد: در بخش نرم‌افزاری نیز برنامه‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم که کودکان بازمانده از تحصیل جزو اولویت‌ها است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در سال ۹۶ نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ کودک بازمانده و سال گذشته بیش از دو هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به کلاس درس برگردانده و تصمیم گرفتیم تا مهرماه امسال هیچ کلاس کانکسی نداشته باشیم.

شریعتی عنوان کرد: با همتی مضاعف برای برچیده شدن کانکس‌ها و به کارگیری آنها در مناطق صعب‌العبور تلاش کردیم.

وی خبر داد: طرح جوانه و بورس تحصیلی برای دانش آموزان مستعد اما کم‌بضاعت و کم برخوردار را در دستور کار قرار دادیم و یک هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز در ۴۰ منطقه هدف بورسیه شدند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بیش از ۱۲۳ هزار دانش‌آموز در آزمون‌های طرح فوق شرکت و در نهایت به هر کدام از دانش آموزان بورسیه شده یک‌میلیون تومان پرداخت و از ۴۰ نفر برتر همراه با کادر آموزشی و والدین تقدیر کردیم.

شریعتی اظهار کرد: با اجرای این طرح ۸۴ صدم به معدل متوسطه اول و ۱.۱۲ صدم به نیم سال دوم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه طرح بعدی آموزش مجازی است، گفت: به دلیل مسائل فرهنگی و محرومیت‌ها در مناطق مختلف استان خصوصاً در مناطق روستایی و برای دختران امکان ادامه تحصیل نیست که از طریق اینترنت آموزش مجازی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در طول ۱۰۰ سال گذشته که نفت در این کشور کشف و شرایط درآمدی کشور بهبود پیدا کرده به تدریج دولت شکل گرفته و نظام‌مند شده است ولی با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان توسعه منابع انسانی به صورت متوازن محقق نشد.

شریعتی افزود: عدم توسعه منابع انسانی باعث عدم بهره‌وری لازم از این سرمایه‌گذاری‌ها شده است؛ در کشورهای دیگر با سرمایه‌گذاری‌های کمتر از ما رشد و توسعه بیشتری محقق می‌شود چون منابع انسانی آنها متوازن با سرمایه‌گذاری‌های فیزیکی رشد کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون سرمایه‌گذاری‌ها به خلق ثروت جدید و توسعه منابع انسانی منجر نشده ولی برای تحقق اهداف در حوزه توسعه منابع انسانی نیازمند انجام کارهای بلندمدت هستیم تا در نهایت به توسعه کشور محقق شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: کلاس‌های کنکور را به صورت رایگان برای مناطق کم برخوردار برگزار کردیم و همین کار باعث شد که دانش آموزان در این مناطق که در طول ۲۰ تا ۴۰ سال هیچ قبولی کنکور در رشته‌های تاپ را نداشتند طی همین سال‌های اخیر قبولی داشته باشند چون در حد توان و بضاعت خود عدالت آموزشی را برای آنها برقرار کردیم.

شریعتی عنوان کرد: در رابطه با مسجدسلیمان بخش آموزش‌وپرورش این شهرستان در نقطه کور قرار داشته و واقعاً به آن کم‌توجهی شده است؛ میزان مدارس با قدمت بالای سنگی یا اینکه فاقد شرایط آموزشی مناسب در مسجدسلیمان به نسبت شهرستان‌های دیگر خیلی بیشتر است.

وی ادامه داد: واقعاً در این زمینه همه به آموزش‌وپرورش مسجدسلیمان کم‌توجهی کردیم و در نقطه کورچشم و توجه‌ها بوده است.

استاندار خوزستان گفت: در دی‌ماه سال گذشته به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ظرف سه سال ۶۰ درصد مدارس این شهرستان را نوسازی و بازسازی کنیم.

شریعتی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که مسیر بازسازی و نوسازی مدارس این شهرستان را ادامه دهیم و با حادث شدن زلزله باید کار را سرعت ببخشیم.

وی در پایان گفت: مهرماه امسال ۵۳ کلاس درس را به مسجدسلیمان تحویل می‌دهیم ولی این میزان کم است و حتماً با مشکل مواجه می‌شویم؛ بنابراین باید حداقل بیش از ۱۰۰ کلاس درس را تحویل دهیم تا حداقل شرایط قابل‌تحمل و مشابه با قبل از زلزله باشد.

کد خبر 4676385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha