۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد:

نماز جمعه تریبون پاسخ به تمام تهاجمات دشمن/ ضرورت بصیرت افزایی

نماز جمعه تریبون پاسخ به تمام تهاجمات دشمن/ ضرورت بصیرت افزایی

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه پاسخ تمام تهاجمات دشمن در نماز جمعه است، گفت: ائمه جمعه در جامعه بصیرت افزایی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح یکشنبه در جمع اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان‌های فردوس و سرایان با بیان اینکه نماز جمعه در بیش از ۱۴۰۰ سال پیش تشریع شده و معجزه‌ای زنده است، افزود: امروز نماز جمعه سلاح دو منظوره در مقابل مدرن ترین سلاح‌های تهاجمی دشمن است.

وی با بیان اینکه پاسخ تمام تهاجمات تنها نماز جمعه است، اظهار کرد: همچنین نماز جمعه ظرفیت‌های بالایی داشته که تا رسیدن به آن‌ها فاصله داریم.

آیت الله عبادی با اشاره به فرمایشات رهبری پیرامون این فریضه الهی بیان کرد: طبق فرمایش رهبری در امر به تقوی که در خطبه‌ها بیان می‌شود، مصادیق هم باید لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ماهیت نماز جمعه در زمینه خیمه شب بازی‌های سیاسی که انجام می‌شود و سر مردم کلاه می‌رود، تفاوت پیدا کند.

وی با بیان اینکه اگر انسان در باطن خالص باشد در بین هیچ دو راهی گرفتار نمی‌شود، افزود: بصیرت سرمایه انقلابی ما بوده که نماز جمعه منبع این بصیرت‌ها است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی را با فراز و نشیب‌ها و برد و باخت‌ها پشت سر گذاشتیم، گفت: نیاز است تجربه‌های ۴۰ ساله در گام دوم انقلاب در نظر گرفته شود.

وی خواستار بصیرت افزایی جامعه توسط ائمه جمعه شد و افزود: برخی با تبلیغات کاذب و پول رأی می خرند تا سر جامعه کلاه بگذارند بنابراین مردم باید با عمق بصیرت رأی بدهند.

امام جمعه سرایان هم در این دیدار با بیان اینکه نماز جمعه نصب به ولایت است، گفت: امام جمعه متعلق به مردم بوده و رئیس حزب یا تشکیلات خاصی نیست.

حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه را بلندگوی مردم دانست و افزود: این مقام در هر شهرستان باید مطالبات به حق شهروندان را از طریق تریبون نماز جمعه برای مسئولان بازگو کند.

وی با بیان اینکه هنوز جایگاه قانونی امام جمعه برای مردم تبیین نشده است، اظهار کرد: عدم کادر مجرب در برخی از مدارس حوزه علمیه و کیفیت پذیرش پایین در مدارس از جمله مشکلات موجود در استان است.

کد خبر 4678227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha