۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد:

افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم تولیدات روستایی خراسان جنوبی

افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم تولیدات روستایی خراسان جنوبی

بیرجند- مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح فروشگاه و نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم تولیدات روستایی استان طی هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از مکان نمایشگاه دائمی تولیدات روستایی در جمع خبرنگاران  مردمی کردن اقتصاد مقاومتی را یکی از اهداف برنامه های بسیج عنوان کرد و افزود: همچنین تکمیل زنجیره های اشتغال یکی از مسائل اصلی تمرکز بر حوزه بازار بوده چرا که با حل مشکل بازار تولیدات روستایی وشناسایی بازار های جدید می توان گام مهمی در رونق تولید برداشت.

وی برند سازی و بازار یابی تولیدات روستایی را یکی از ظرفیت بنیاد تعاون بسیج دانست و گفت: برای راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم تولیدات روستایی استان و بسته بندی محصولات اقدامات و برنامه ریزی هایی انجام شده است.

هنری با بیان اینکه مکان نمایشگاه با معماری سنتی با کمک اعتباری قرارگاه محرومیت زدایی آماده شده است، افزود: همچنین لیست تولیدات روستاها جمع آوری و بانک اطلاعاتی محصولات قابل عرضه در نمایشگاه تکمیل شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: این فروشگاه در هفته دفاع مقدس با حضور ریاست سازمان بسیج و معاون وزیر کشور به بهره برداری می رسد.

استفاده از تیم های تخصصی دانشجویی در بازاریابی محصولات روستایی

وی با بیان اینکه تیم های تخصصی دانشجویی از دیگر ظرفیت های موجود در امر بازاریابی هستند، افزود: استفاده بهینه از ظرفیت دانشجویان می تواند ارتباط  بین دانشگاه  و حوزه اشتغال را به خوبی برقرار کرده و باعث انگیزه بخش به جوانان استان شود.

هنری از همکاری تیم دانشجویی تخصصی در حوزه دام و طیور و صنایع دستی با بسیج سازندگی خبر داد و افزود: این تیم توانسته در زمینه دام و طیور با استفاده از طرح اشتغال معیشتی  مانند جوجه بومی به خوبی ایفای نقش کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین یک تیم دانشجویی هم در زمینه دستبافته ها اعم از پارچه بافی، حوله بافی وغیره نمونه های خوبی از تلفیق علم و هنر و ایده پردازی ارائه داده است.

وی طراحی لباس کودک با پارچه های دستباف روستایی و نقاشی روی پارچه مدل های جدیدی برای عرضه بازار را از جمله اقدامات این تیم عنوان کرد و افزود: این پارچه ها تهیه شده و در حال تست و آزمایش رنگ است.

هنری ادامه داد: همچنین دو الگوی جام جهانی  فوتبال ۲۰۲۲قطر  بر روی حوله دستباف روستایی با هنر نقاشی روی پارچه برای ارسال نمونه جهت بازاریابی انجام شده است.

کد خبر 4679138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha