۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳

در نامه ای به رئیس مجلس مطرح شد؛

خطر سقوط سطح سلامت مردم و آسیب بیماران

خطر سقوط سطح سلامت مردم و آسیب بیماران

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، نسبت به خطر سقوط سطح سلامت جامعه به دنبال طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت دانشجوهای پزشکی، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در نامه ای به علی لاریجانی، خواستار نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم به دلیل عدم وجود ساختارهای آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز شد.

در این نامه آمده است: طرح دوفوریتی افزایش ظرفیت های دانشجویی پزشکی که با زمینه سازی جهت دار رسانه ای روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی ارائه شد موجب نگرانی جامعه پزشکی و دانشجویی شده است.

یقینا طرح مسئله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت های دانشجویی پزشکی بدون توجه به زیرساخت های لازم برای آموزش پزشکی از قبیل تعداد اساتید و تعداد تخت های بیمارستان های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز موجب خسارت های جبران ناپذیر به این رشته خطیر خواهد شد.

اینجانب به عنوان مسئول سازمان نظام پزشکی کشور و معلمی که ۳۰ سال تدریس پزشکی را تجربه کرده ام با اطمینان عرض می کنم که افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختارهای لازم موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

امیدوارم با تدبیر و عنایت ویژه جنابعالی و نمایندگان مجلس و نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم مسیر صلاح و سداد برای آینده سلامت مردم مدنظر و عمل قرار گیرد.

کد خبر 4679282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha