۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۳

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد:

برخورد بافساد درهر جایگاه/کیفرخواست برای پرونده های ارز صادرمیشود

برخورد بافساد درهر جایگاه/کیفرخواست برای پرونده های ارز صادرمیشود

تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با هر گونه فساد و رانت در هر جایگاهی مقابله می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی خلیل الهی ظهر دوشنبه در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان پس از انتصاب در جایگاه ریاست دادگستری استان اظهار داشت: از جامعه رسانه استان می خواهیم در راستای ایجاد آرامش در بین مردم، افزایش آستانه تحمل و کاهش جرائم فرهنگ سازی کنند چرا که در استان آذربایجان شرقی حجم بالایی از پرونده ها مربوط به توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی و تهدید می شود که با اندکی بالا رفتن آستانه تحمل، این نوع جرائم کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته نیز تلاش کرده ایم زمینه را برای سرمایه گذاری مولد و مشروع ایجاد کنیم، گفت: اگر بخواهیم فساد را ریشه کن کرده و جوانان با مشکل اقتصادی مواجه نشوند باید نسبت به سرمایه گذاری مطمئن اقدام کنیم که کمیسیون ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری در این راستا تشکیل شده که هر روز در خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی جلساتی داشته ایم و مشکلاتی زیادی در این زمینه حل شده است.

خلیل الهی ادامه داد: بیش از ۱۰ شرکت و واحد تولیدی که سال های سال بود که تعطیل شده بودند و کارگران آن ها معترض بودند با اقداماتی که شد، هم اکنون در خط تولید قرار گرفته اند.

وی افزود: پرونده سه کارخانه مهم دیگر را در دست اقدام داریم که از کارخانه های مهم استان هستند و در روزهای آتی خبرهای خوبی از آن ها منتشر می شود.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص پرونده های فساد اقتصادی در استان گفت: پرونده هایی که در طول شش یا هفت ماه گذشته مطرح بود هم اکنون با ارسال به دادگاه های تهران پیگیری می شوند که مهم ترین آن ها در حوزه های ارز و پتروشیمی بوده اند.

وی افزود: در یک پرونده مهم در حوزه ارز که ارزش مالی آن ۵۰ میلیون دلار است، افرادی به نام اشخاص، کارت بازرگانی تهیه کرده و ارز دولتی دریافت کرده بودند که بخش عمده آن در بازار آزاد فروخته شده بود که این پرونده در تهران در حال رسیدگی است.

خلیل الهی با اشاره ای به تخلف یک شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز گفت: این شرکت، ارز ها را در بازار به قیمت آزاد فروخته بودند که ارزش ریالی آن ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس دادگستری استان ادامه داد: همچنین یک شرکت اقدام به دریافت ۴۰ میلیون دلار ارز برای واردات کاغذ کرده بود که ۲۴ میلیون آن به نظام بانکی بازگشته است و بقیه در حال رسیدگی است.

وی افزود: در یک پرنده دیگر با ۹ متهم که بخشی از آنان صراف بوده اند، ارز دولتی برای ایجاد تعادل در بازار گرفته شده و با قیمت آزاد به خریداران فروخته شده بود.

خلیل الهی با اشاره ای به یکی از برنامه های دادگستری در راستای شفاف سازی گفت: طی این برنامه سعی خواهیم کرد تا امکان نقد آرای دادگستری توسط افراد مختلف فراهم شود.

وی ادامه داد: اساسا فلسفه وجود دادگستری ارائه خدمت به مردم و ایجاد عدالت برای مردم است که اگر درهای خود را به روی مردم ببندیم، در کار خود موفق نخواهیم بود، در زمان دادستانی هیچگاه در اتاق من بسته نبوده که این روند در دادگستری نیز دنبال می شود.

رئیس دادگستری استان با اشاره به قاطعیت دادگستری در برخورد با مزاحمان نوامیس مردم در خیابان و فضاهای عمومی گفت: در طول سال های گذشته تعداد این نوع پرونده بسیار محدوده بوده اما در صورت وجود، با این مزاحمان با قاطعیت برخورده شده و خواهد شد تا نوامیس ما با ارامش خاطر در خیابان رفت و آمد کنند که این فضا هم اکنون نیز وجود دارد و ما نیز در پی تقویت آن نیز خواهیم بود.

وی با تاکید بر برخورد با هر گونه رانت و فساد در ادارات گفت: همین جا قول می دهیم که اگر تخلفی در هر کجا وقوع دهد، جایگاه فرد مقابل برایمان تفاوتی نداشته باشد و تا جایی که در توان داریم با متخلفان برخورد کنیم.

کد خبر 4679526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha