۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۷

معاون کمیته امداد همدان عنوان کرد:

برگزاری ۱۵۵۰ جلسه مشاوره فردی و گروهی برای مددجویان کمیته همدان

برگزاری ۱۵۵۰ جلسه مشاوره فردی و گروهی برای مددجویان کمیته همدان

همدان - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای امسال یک هزار و ۵۴۹ جلسه مشاوره فردی و گروهی و یک هزار و ۷۵ راهنمایی فردی و گروهی برای مددجویان برگزارشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد همدان، علی بحیرایی بیان کرد: یک هزار و ۵۴۹ جلسه مشاوره فردی و گروهی توسط مشاوران و کلینیک‌های طرف قرارداد با کمیته امداد از ابتدای سال ۹۸ برای یک هزار و ۲۱۲ نفر از مددجویان برگزارشده است.

وی بابیان اینکه مشاوره‌ها در زمینه‌های مهارت شاد زیستن، مهارت‌های ارتباطی، مشخصه‌های اصلی سلامتی، روانشناسی مثبت نگر و امید به زندگی، مهارت فرزند پروری، مهارت زندگی، آشنایی با آسیب‌های نوپدید، عدم سازش فرزندان با والدین، کنترل خشم، تفاوت‌های روان‌شناختی بین زوج‌ها، مهارت حل تعارض، ملاک و معیار انتخاب همسر، مهارت جرأت ورزی و قدرت نه گفتن است، ادامه داد: ۹۰۳ جلسه راهنمایی فردی برای ۸۶۹ نفر و ۱۷۲ جلسه راهنمایی گروهی برای ۳ هزار و ۲۵۳ مددجوی تحت حمایت در سال جاری برگزارشده است.

بحیرایی ادامه داد: مشاوره‌ها به زنان دارای سرپرست زندانی، زنان سرپرست خانوار، جوانان در آستانه ازدواج، دانش آموزان، دختران بازمانده از تحصیل، همسران جوان، زنان دارای همسر از کارافتاده ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان همچنین با اشاره به اینکه ۱۶ مشاور خانواده و ۱۸ کلینیک و مرکز مشاوره طرف قرارداد با این نهاد است، افزود: در مجموع با مرکز بهزیستی، آموزش‌وپرورش و مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی انعقاد قرارداد داشته‌ایم.

وی همچنین گفت: کاهش اختلافات خانوادگی، کاهش افت و ترک تحصیل، ارتقای سلامت روان مخاطبان، توانمند شدن افراد در آستانه ازدواج برای کمک به ازدواج سالم، تصحیح باورها و نگرش‌های نادرست در خصوص وظایف و انتظارات از همسر از نتایج مشاوره‌های ارائه‌شده به گروه‌های هدف بوده است.

کد خبر 4679661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha