۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تاکید کرد

توجه به محیط‌های حامی سلامت در شهر

توجه به محیط‌های حامی سلامت در شهر

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از توجه به محیط‌های حامی سلامت در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زینب نصیری عصر امروز در نشست سلامت شهری و سلامت روان زنان که به همت کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت افسردگی در تهران از میانگین کشور بالاتر است، گفت: آمارهای متعددی از میزان افسردگی در کشور ارائه می‌شود اما به استناد آمار وزارت بهداشت باید بگوییم که ۱۶.۸ درصد از زنان و حدود ۱۰ درصد از مردان دچار افسردگی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت سالمندی نیز وضعیت زنان از مردان بدتر است،اظهارکرد: حدود ۴۰.۹ درصد زنان نیز دارای افسردگی و علائم آن هستند و به طور کلی باید گفت که میزان افسردگی در زنان ۱.۵ برابر بیشتر از مردان است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه از نظر کالبدی و معماری شهری می‌توانیم این موضوع را بهبود ببخشیم، گفت: حوزه سلامت در شهر مورد غفلت قرار گرفته بود اما خوشبختانه در برنامه سوم شهرداری تهران اتفاقات خوبی رخ داد و برای اولین بار به محیط‌های حامی سلامت توجه شد.

نصیری تاکید کرد: ارتقای شاخص‌های سلامت شهری باید مورد توجه قرار گیرد. شورای شهر و  و مدیریت شهری در کنار یکدیگر نسبت به ارتقای مولفه‌های سلامت در شهر به‌خصوص برای زنان حساس هستند.

کد خبر 4679736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha