۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۷

رئیس ستاد اجرای فرامین امام خمینی (ره):

سرمایه گذاری ۶۳۸ میلیارد تومانی در خراسان جنوبی/ایجاد ۱۲ هزار شغل

سرمایه گذاری ۶۳۸ میلیارد تومانی در خراسان جنوبی/ایجاد ۱۲ هزار شغل

بیرجند- رئیس ستاد اجرای فرامین امام با بیان اینکه ۳۳۸ میلیارد تومان طی چند سال گذشته در خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است، گفت: تا دو سال آینده ۱۲ هزار شغل با ۳۰۰ میلیارد تومان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و تاکنون به لطف امام ( ره) و رهبری موفقیت های بزرگی شامل حال کشور شده است.

وی ادامه داد: کشوری که تحت سلطه استعمار بود و شرایط ذلت باری داشت، امروز موفقیت هایی حاصل شده که اصلا قابل قیاس با گذشته نیست.

مخبر با بیان اینکه رهبری کارهای فوق العاده ای انجام داده اند که اگر  نبود، شاید توانایی مقاومت نداشتیم، افزود: امروز رهبری مرز تقابل با دشمن را چهار هزار کیلومتر جلو برده اند. 

وی بیان کرد: برخی بزرگان کشور نسبت به اینکه بشار اسد بتواند در سکریه بماند دچار تردید بودند و رهبری محکم فرمودند اسد ماندنی است.

مخبر با بیان اینکه امروز در منطقه هیچ کشوری به لحاظ سیاسی، امنیتی و غیره قابل قیاس با ایران نیست، اظهار کرد: کشور به لحاظ انسجام ملی و نظامی در اوج خودش است.

وی با بیان اینکه در معیشت مشکل جدی داریم که اگر حل نشود تمام قوت ها را به ضعف تبدیل می کند، افزود: رهبری از ۱۲ سال گذشته عنوان سال را اقتصادی اعلام کرده اند که اگر توصیه های ایشان را گوش می دادیم و به ۲۰ درصد عمل می کردیم وضعیت کنونی را نداشتیم.

رئیس ستاد اجرایی فرامین امام خمینی ( ره)  بیان کرد: کشور دارای ظرفیت ها و قابلیت های قابل توجهی بوده و معنا ندارد که کشور را با فشار بر مردم اداره کنیم.

وی با اشاره به دسترسی به دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر سطح دسترسی به دریا بیان کرد: تنها راه رفع مشکلات کنونی، مشارکت دادن مردم‌ است. 

مخبر با بیان اینکه بیش از ۳۵ میلیارد دلار در خانه های مردم است، گفت: در تمام فتنه ها، جنگ ها و دیگر صحنه ها مردم را پای کار آوردیم اما در اقتصاد نتوانستیم آن ها را پای کار بیاوریم.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار شغل ظرف شش سال گذشته ایجاد شده است، افزود: تنها طی سال گذشته ۸۱ شغل ایجاد شده و در سال جاری ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می شود. 

مخبر با بیان اینکه اگر مردم پای کار باشند بسیاری از مسائل اقتصادی رفع می شود، اظهار کرد: باید ایجاد اشتغال را محور کار قرار دهیم که در بیرجند هم همین هدف را دنبال کرده ایم.

مخبر با بیان اینکه ۳۳۸ میلیارد تومان طی چند سال گذشته در خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است، گفت: تفاهم نامه ای با استانداری برای ایجاد ۱۲ هزار شغل در استان با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان منعقد شده که تا دو سال آینده ایجاد شود. 

وی ادامه داد: تاکنون در خراسان جنوبی اقداماتی اعم از اجرای ۸۹ پروژه عمرانی و زیربنایی، ۳۶ مدرسه، چهار طرح تسهیلات محور، ۱۴ طرح بنگاه محورو ۱۹ مسجد انجام شده است. 

رئیس ستاد اجرایی فرامین امام خمینی (ره) اظهار کرد: وضعیت بیکاری در خراسان جنوبی حاد نیست که با ایجاد ۱۲ هزار شغل در نرخ بیکاری موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: اگر پنج هزار طرح اشتغال زیر دو سال در خراسان جنوبی اجرایی شود، دو هزار طرح دیگر به سهمیه استان افزوده می شود. 

مخبر بیان کرد: چهار هزار بسته لوازم التحریر شامل ۱۴ قلم برای اول مهر به خراسان جنوبی تحویل داده می شود. 

وی با بیان اینکه مشکل آب ملی است، افزود: در جزئیات اقداماتی انجام می شود اما در اقدامات اصلی مانند مسائل ریل است.

کد خبر 4679795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha