۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) :

۴۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای محروم کشور ایجاد شده است

۴۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای محروم کشور ایجاد شده است

بیرجند- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی چند سال گذشته در ۶ هزار روستای محروم کشور ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر صبح سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استانداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال حاضر در ۳۱ استان کشور و ۶ هزار روستای محروم با محوریت اشتغال‌زایی فعالیت می‌کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیان کرد: طی چند سال گذشته در این ۶ هزار روستا حدود ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که ۸۱ هزار فرصت شغلی مربوط به سال گذشته بوده است.

مخبر با اشاره به اینکه برای سال ۹۸ هدف گذاری ستاد ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی بوده  است، ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته با گذشت تنها چهار ماه از آغاز سال از هدف گذاری برای ایجاد اشتغال جلوتر هستیم.

وی با تبیین سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی، افزود: با توجه به تفاهماتی که با استانداری و دستگاه‌های اجرایی در سفر به استان صورت گرفت، مجموعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

ساخت ۳۲ مدرسه جدید در خراسان جنوبی

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه در گذشته ستاد ۳۶ مدرسه و ۱۹ مسجد در خراسان‌جنوبی ساخته است، گفت: با توجه به تفاهمی که امروز صورت گرفت به صورت مشارکتی ۳۲ مدرسه دیگر در خراسان‌جنوبی ساخته می‌شود.

مخبر ادامه داد: ساخت ۱۴ واحد بهداشت و درمان به صورت مشارکتی با مشارکت ستاد اجرایی، وزارت بهداشت و استانداری خراسان‌جنوبی نیز از دیگر تفاهم‌های صورت گرفته در سفر خراسان‌جنوبی است.

وی با اشاره به تفاهم صورت گرفته برای حل مشکل بخشی از قنوات خراسان‌جنوبی با اعتبار سه میلیارد تومان به صورت مشارکتی، افزود: حل مشکل آب رسانی به ۲۳ روستا به صورت مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان که بر اساس آن مشکل آب شرب بیش از پنج هزار خانوار روستایی حل می‌شود نیز از دیگر تفاهم‌های صورت گرفته در سفر به خراسان‌جنوبی است.

رایزنی با بنیاد مستضعفان برای حل مشکل زمین مسکن محرومان

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه یکی از مهمترین تصمیمات، رایزنی با بنیاد مستضعفان برای واگذاری ۴۵۰ قطعه زمینه جهت مسکن در استان است، گفت: ساخت ۷۰۰ منزل با مشارکت بنیاد مسکن و کمک برای حل مشکل زیر ساخت‌های ایستگاه‌های صدا و سیما از دیگر توافقات صورت گرفته در سفر به خراسان‌جنوبی است.

مخبر اظهار کرد: مهمترین‌ترین تفاهم صورت گرفته برای استان تبدیل کردن خراسان‌جنوبی به قطب زنجیره پرورش شتر و  فراوری محصولات آن طی دو سال آینده است.

وی یاد آور شد: در مجموع می‌توان بیان کرد با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی در خراسان‌جنوبی ۶ هزار طرح در استان اجرا شده و یا اجرا می‌شود که در نهایت برای ۳۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

کد خبر 4680089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha