۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷

رئیس‌کل دادگستری لرستان انتقاد کرد:

برخی بناهای تاریخی لرستان در وضعیت اسفناکی قرار دارند

برخی بناهای تاریخی لرستان در وضعیت اسفناکی قرار دارند

خرم‌آباد- رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: در مناطق مختلف استان بناها و محله‌های تاریخی ارزشمندی وجود دارد که متاسفانه بعضی از آن‌ها در وضعیت اسفناک و خطرناکی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری امروز سه شنبه در بازدید از خانه تاریخی آخوند ابو اظهار داشت: آثار باستانی کشف شده در لرستان حکایت از آن دارد که این منطقه تمدنی چندین هزار سال قدمت داشته و از فرهنگی غنی برخوردار است، میراث فرهنگی قلب تپندۀ تاریخ کشور است لذا در سراسر دنیا، موزه‌ها و آثار تاریخی همواره مورد استقبال گردشگران بوده است با مشاهدۀ موزه‌ها می‌توان به لایه‌های پنهان تمدن بشری در هر کشوری پی برد.

وی افزود: آثار باستانی رد پای تاریخ در برهه‌های مختلف را به ما نشان می دهد و علاوه بر آنکه ما را با زندگی قبایل در زمان‌های گذشته و سیر تحول و تکامل تمدن انسانی آشنا می‌کنند، می تواند با جذب توریست به برای استان درآمدزایی کند و پول را به اقتصاد ضعیف استان تزریق کند.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطر نشان کرد: در مناطق مختلف لرستان بناها و محله های تاریخی ارزشمندی وجود دارد که متاسفانه بعضی از آنها در وضعیت اسفناک و خطرناکی قرار گرفته اند و باید برای حفاظت، پایداری، استحکام و نگهداری این محله های تاریخی و مهم دست بکار شد.

بدری تاکید کرد: میراث فرهنگی فارغ از اینکه محصول چه مقطع تاریخی است، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و باید مورد حمایت قرار گیرد، حفظ آثار فرهنگی و تاریخی وظیفه‌ی دولت و مردم است.

وی بیان داشت: بسیاری از اشیاء کشف شده در گنجینه نگهداری می شود و امکان بازدید از آنها وجود ندارد،  امروزه در بسیاری از کشورها که جاذبه های توریستی و گردشگری ندارند با ایجاد فضاهای مصنوعی و جذاب، موجب جلب توجه جهانگردان می شوند و از این بابت سود سرشاری را به دست می آورند. اما در کشور ما علیرغم اینکه بسترهای جالب، جذاب و دیدنی را در خود دارد و میراث فرهنگی ارزشمندی را در خود جای داده است، تاکنون نتوانسته پای گردشگران را به این دیدنی های تاریخی بکشاند.

کد خبر 4680343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha