۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹

معاون وزارت آموزش‌وپرورش:

امسال ۸ میلیون دانش‌آموز در مدارس ابتدایی مشغول تحصیل می‌شوند

امسال ۸ میلیون دانش‌آموز در مدارس ابتدایی مشغول تحصیل می‌شوند

خرم‌آباد-معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه امسال بیش از ۸ میلیون دانش‌آموز در مدارس ابتدایی مشغول تحصیل می‌شوند، گفت: مدارس مناطق سیل‌زده در کانون توجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم زاده ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال بیش از ۸ میلیون دانش آموز در مدارس ابتدایی ما مشغول تحصیل می شوند، اظهار داشت: پیش بینی ما این است که تعداد دانش آموزان پایه اولی به یک و نیم میلیون نفر می رسد.

وی تصریح کرد: ثبت نام پایه اولی ها امسال رشد داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه با تلاش همکاران ما در استان ها این است که برای اول مهر فضای مدارس از جهت فضای فیزیکی و تربیتی مکان های آماده ای باشند، افزود: تاکید داریم بر اینکه محیط مدارس را محیط شاداب و بانشاطی نگه داریم و به جای حافظه محوری و حافظه پروری به سمت مهارت آموزی و پرورش خلاقیت در مدارس برویم.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در خصوص محیط مدرسه طرح جامع خشونت زدایی همه جانبه را انجام داده ایم و بعد از بررسی و بحث علمی در پژوهشگاه اجرایی می شود، گفت: امیدواریم در اول مهر برنامه توانمند سازی را برای مربیان داشته باشیم تا یک فضای عاطفی و روانی خوبی در مدارس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکید داریم تکیه کردن بر کتاب درسی با رویکردهای علم تعلیم و تربیت سازگار نیست، تصریح کرد: ما امیدواریم به جای اینکه صرفا یک کتاب را داشته باشیم محیط ها و منابع متعدد یادگیری را مورد توجه قرار دهیم تا دانش آموزان از طریق فعالیت های عملی،  دست ورزی و تکالیف مهارتی آموخته های درون مدرسه ای را به زندگی واقعی پیوند بزنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص وضعیت مدارس ابتدایی مناطق سیل زده لرستان نیز اظهار داشت: همکاران ما به صورت شبانه روزی زحمت می کشند، اقدمات بسیار خوبی انجام شده و امیدواریم برای اول مهر مدارس ما بتوانند بدون مشکل کارشان را شروع کنند.

حکیم زاده در خصوص مدارس دیگر استان های سیل زده نیز گفت: سرپرست وزارت آموزش و پروش تاکید بر آماده سازی فضاهای آموزش برای اول مهر دارند،  مناطق سیل زده در کانون توجه و جزو اولویت های وزارت آموزش و پرورش است.

کد خبر 4680374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha