۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۷

استاندار یزد:

یزد رتبه ۲۷ کشور در زمینه آمار ازدواج را دارد

یزد رتبه ۲۷ کشور در زمینه آمار ازدواج را دارد

یزد ـ استاندار یزد گفت: یزد هم‌اکنون با توجه به جمعیت، رتبه ۲۷ در سطح کشور در زمینه ازدواج را دارد که این رتبه اصلا خوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، ظهر امروز در نشست ستاد جوانان استان یزد با اشاره به اینکه وقتی صحبت جوانان به میان می‌آید، چند مبحث از جمله اشتغال، مسکن، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار می‌گیرد و در همه این زمینه در استان یزد مشکلاتی وجود دارد که باید با توجه بیشتری به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه یزد با توجه به جمعیت در زمینه ازدواج رتبه چندان مناسبی ندارد، افزود: یزد اکنون در این زمینه رتبه ۲۷ کشور را دارد که این اصلا خوب نیست.

استاندار یزد تصریح کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم که رتبه استان در حوزه ازدواج بهبود پیدا کند.

وی عنوان کرد: مخاطب اصلی ما کارمندان مجرد ادارات نیستند بلکه مردم کوچه و بازار هستند که به احتمال زیاد با مشکلات و مسائل زیادی روبرو هستند و ازدواج عملا برای آنها چندان آسان نیست.

طالبی گفت: به همین دلیل لازم است که مشوق‌های مختلفی از جمله بحث اشتغال و در اختیار قرار دادن فرصت‌های شغلی به نیروهای متاهل، اعطای وام اشتغال را برای افراد در نظر بگیریم.

وی، مسکن را یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان و یکی از موانع ازدواج دانست و بیان کرد: البته دولت در این زمینه برنامه‌هایی دارد که امیدواریم منجر به حرکت جوانان به سمت ازدواج شود.

استاندار یزد یادآور شد: یکی از اتفاقات مهمی که در بحث ازدواج باید رخ دهد، کاهش دادن هزینه‌های ازدواج است و مرکز شفا اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده که اگر این اقدامات در کل استان اجرایی شود، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: البته در این زمینه فرهنگ مردم نیز اثر بسیار بالایی دارد و امیدواریم مجموعه عوامل اثرگذار از جمله عوامل فرهنگی و سیاست‌های تشویقی دولت، جوانان را به سمت ازدواج ترغیب و تشویق کند.

طالبی خاطرنشان کرد: مقوله ازدواج موضوعی نیست که مربوط به یک اداره باشد و لازم است همه ادارات در این زمینه وظایف خود را انجام دهند و توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 4681738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha