۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۳

معاون حمل و نقل راهداری استان همدان:

ناوگان حمل و نقل جاده‌ای همدان نظارت و کنترل می‌شود

ناوگان حمل و نقل جاده‌ای همدان نظارت و کنترل می‌شود

همدان - معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از انجام طرح کنترل نظارت بر شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صفر صادقی راد ظهر شنبه در شورای ترافیک شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی عنوان کرد: نظارت بیشتر بر شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر با مشارکت و همکاری پاسگاه‌های پلیس راه در محل پایانه‌های حمل و نقل مسافر و در محورها انجام می شود.

وی بیشترین تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافر را شامل جذب مسافر از روش‌های غیرمتعارف، صدور صورت وضعیت غیر مجاز، صدور صورت وضعیت وسیله نقلیه دارای نقص فنی و صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر عنوان کرد و گفت: در راستای جلوگیری از تخلف نظارت جدی بر شرکت‌های حمل و نقل کالا صورت می گیرد.

صادقی راد با بیان اینکه عدم رعایت ضوابط و مقررات تهیه و تنظیم بارنامه و صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی از تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا است به مباحث ایمنی و ترافیک جاده ای اشاره کرد و گفت: تهیه برنامه راهبردی در امر آموزش ترافیک و اصلاح رفتار ترافیکی در کاربران بخش حمل و نقل و ارائه راهکارهای افزایش ایمنی در جاده ها بر اساس برنامه تدوین شده درحوزه های مختلف با اولویت بندی و تخصیص منابع به اجرا در می آید.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز بر حفظ و تجهیز علایم جاده ای تأکید کرد و گفت: رسالت این مجموعه ایمنی راههاست.

حمید پرورشی خرم با بیان اینکه اولویت کاری در این مجموعه حفظ جان مردم است تجهیز راهها به علائم و تجهیزات ایمنی را از اقدامات اصلی دانست و افزود: در راستای تجهیز جاده ها به علائم باید جدی تر بود اما این اقدام نیازمند اعتبارات ویژه است.

پرورشی خرم حفظ حریم راه ها، نصب تابلو در مکان های مناسب، آشکارسازی راه ها و نصب سرعت گیرهای مورد نیاز به خصوص در محور های منتهی به شهرها را ا ز مهم ترین اقدامات در زمینه ارتقای ایمنی راه ها برشمرد و گفت: سرقت علائم جاده ای از جمله دغدغه های این مجموعه است.

وی عنوان کرد: تابلوها و علائم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف ایمنی جان آنان و مسافران نصب شده و سرقت تابلوهای جاده ای، ایمنی تردد را کاهش و روند سوانح را افزایش می دهد که باید در این زمینه فرهنگسازی لازم به شکل های مختلف انجام شود.

کد خبر 4683501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha