۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۸

رئیس سابق پارک علم و فناوری گلستان:

زیرساخت های پارک علم و فناوری متناسب با ظرفیت های گلستان نیست

زیرساخت های پارک علم و فناوری متناسب با ظرفیت های گلستان نیست

گرگان- رئیس سابق پارک علم و فناوری گلستان گفت: زیرساخت های پارک علم و فناوری متناسب با ظرفیت های گلستان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی حسام بعدازظهر یکشنبه در آیین معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری گلستان اظهارکرد: پارک علم و فناوری گلستان از سال ۸۷ مصوبه اجرایی گرفت اما شروع به کار جدی آن از سال ۹۱ رقم خورد.

وی به مشکلات زیرساختی پارک علم و فناوری گلستان اشاره کرد و افزود: ابتدا زمینی برای پارک در شهرک صنعتی آق قلا در نظر گرفته شد ولی به دلیل دوری مسافت، از فضای کاری آن استقبال نمی شد.

حسام با بیان این که پارک ها باید در کنار دانشگاه و در شهرها ایجاد شود، ادامه داد: در ادامه زمین ۲۰ هکتاری در شورحیات به پارک علم و فناوری اختصاص داده شد که وزارت علوم آن را تأیید نکرد.

وی تصریح کرد: اکنون دو قطعه ۳۰ هکتاری در شمال آق قلا به این کار اختصاص یافته که به دلیل برخی از مشکلات مانند ورود آب و فاضلاب به آن منطقه و داشتن معارض جلوی احداث ساختمان را گرفتیم.

حسام گفت: بودجه پارک علم و فناوری گلستان ۴۵۰ میلیون تومان است که علیرغم تلاش ها و دعوت از مسئولان کشوری نتوانستیم کف بودجه را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: بودجه پارک علم و فناوری گلستان امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته و مبلغ چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حسام در بخش دیگری از سخنان خود به صندوق پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت که هنوز موفق به ایجاد این صندوق در استان نشده ایم.

وی اظهارکرد: به دلیل مشکلات اقتصادی دولت طرح های عمرانی جدید را نمی پذیرد اما با پیگیرها توانستیم ردیف بودجه ای را برای آن در نظر بگیریم که در سال ۹۷ مبلغ یک میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد که البته ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

حسام ورود وزیر را برای حل مشکلات زیرساختی پارک علم و فناوری گلستان ضروری دانست و افزود: پارک، محل فعالیت های دانش بنیان بوده و روند توسعه استان را شتاب می دهد.

وی اضافه کرد: این پارک برای خیل عظیم فارغ التحصیلان کسب و کار فناورانه ایجاد کرده و پیشنهاد می کنم مسئولان و استاندار گلستان در هفته ساعتی را برای رسیدگی به مشکلات این قشر اختصاص دهند تا توسعه رقم بخورد.

کد خبر 4684692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha