۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۴

طی ۴ ماه نخست امسال؛

۱۵۰۰ مددجوی بوشهری تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردند

۱۵۰۰ مددجوی بوشهری تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردند

بوشهر - مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: طی چهار ماه نخست امسال تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۵۱۴ نفر متقاضی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای رفع نیاز مددجویان کمیته امداد اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به ترویج سنت حسنه قرض الحسنه افزود: در این راستا و پس از کسب مجوز از رهبر معظم انقلاب و طی کردن روند قانونی از بانک مرکزی در سال ۱۳۹۵ شاهد آغاز به کار صندوق قرض الحسنه ولایت بوده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اعلام ارائه خدمات معوض بجای بلاعوض، تصریح کرد: در این صندوق کمیته امداد به دنبال عملیات اقتصادی و سودآوری نیست بلکه به دنبال اشاعه قرض الحسنه در کشور با کاهش تشریفات اداری است.

لطفی با اعلام این که طی سه سال گذشته این نهاد موفق به جذب تعداد فراوانی از خیرین شده است، عنوان کرد:  از تعداد ۷۰ هزار سپرده گذار این صندوق در استان بوشهر، قریب به ۲۱ هزار سپرده گذار خیر در این صندوق وجود دارد که نشان از اعتماد مردم به این صندوق قرض الحسته است.

وی با اشاره به این که بخش عمده ای از سپرده گذاران این صندوق، سپرده گذاران خرد هستند، بیان کرد: سپرده گذاران صندوق امداد ولایت با علم به این که این صندوق به سپرده ها سودی نمی دهد استقبال مناسبی برای سپرده گذاری کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اعلام این که میزان ارائه تسهیلات به متقاضیان رابطه مستقیمی با جذب معوقات دارد، عنوان کرد: یکی از منابع جذب صندوق ، معوقات است که هم اکنون این میزان ۱۷ درصد است.

لطفی یادآور شد: در طی چهار ماه گذشته، صندوق قرض الحسنه ولایت استان بوشهر در چهار بخش تسهیلات اشتغال زایی، کمک هزینه ساخت مسکن، کمک ودیعه مسکن و کارگشایی ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و  ۵۱۴  نفر متقاضی پرداخت کرده است.

کد خبر 4684743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha