۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰

محمدرضا کلانتری سرچشمه به مهر خبر داد

تدوین خاطرات یک زندانی سیاسی/ انتشار «همچو ابوذر» در شهریور

تدوین خاطرات یک زندانی سیاسی/ انتشار «همچو ابوذر» در شهریور

محمدرضا کلانتری سرچشمه، نویسنده ادبیات انقلاب و دفاع مقدس در تازه‌ترین اثرش خاطرات یک زندانی سیاسی دوران طاغوت را روایت کرده است.

کلانتری سرچشمه ضمن اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عنوان کتابی که به تازه‌گی آماده انتشار کرده‌ام «همچو ابوذر» است و خاطرات مبارزات انقلابی و زندان آقای «حسن کاظمی» را روایت می‌کند.

کلانتری سرچشمه درباره «حسن کاظمی» توضیح داد: آقای کاظمی در دوران پیش از انقلاب اسلامی از دانشجویان فعال دانشگاه کاشان بوده‌اند که به دلیل مبارزاتشان ۲۰ زندانی می‌شوند. بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایشان در سپاه کاشان و یزد مشغول به کار می‌شوند و بعد از آن هم در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند؛ تا اینکه در سال ۸۸ به رحمت خدا می‌روند.

وی درباره آشنایی‌اش با «حسن کاظمی» که خاطرات زندانش در کتاب «همچو ابوذر» روایت شده، گفت: از آنجا که خودم فرهنگی بودم و ایشان هم معلم بودند در ضمن فعالیت‌هایمان در آموزش و پرورش با هم آشنا شدیم. من سرگروه زمین‌شناسی در آموزش و پرورش بودم، و ایشان سرگروه فیزیک بودند.

کلانتری افزود: در اولین دوره انتخابات شورها، ایشان کاندیدا شدند و در بروشور تبلیغاتی‌ای که برای انتخابات منتشر کردند به سابقه مبارزات انقلابی و زندانی سیاسی شدنشان در دوره پهلوی اشاره کرده بودند، من بعد از مطالعه آن بورشور با ایشان ارتباط گرفتم و این کار کلید خورد.

به گفته این نویسنده ادبیات انقلاب و دفاع مقدس کتاب «همچو ابوذر» در مرحله آماده‌سازی قبل از چاپ است و تا شهریور ماه سال جاری در قالب کتابی با حدود ۴۵۰ صفحه منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

کلانتری سرچشمه با تاکید بر اینکه این کتاب یک اثر سفارشی نیست، گفت: «همچو ابوذر» به خودمان و توسط یکی از ناشران محلی استان یزد منتشر خواهد شد.

کد خبر 4685217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha