۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۳۴

رئیس میراث فرهنگی مهریز خبر داد

برگزاری دوره آموزشی رشته قلم‌زنی روی مس در مهریز

برگزاری دوره آموزشی رشته قلم‌زنی روی مس در مهریز

یزد ـ رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: آموزش رشته قلم زنی روی مس به صورت رایگان به عنوان یکی از صنایع دستی سنتی و با قدمت در مهریز آغاز شد.

مجاهد کرباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوره آموزشی قلم زنی روی مس با هدف توسعه و ترویج این رشته و آشنایی و جذب جوانان و هنرجویان علاقه‌مند به قلم‌زنی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه قلم زنی یکی از صنایع دستی شهرستان مهریز است، عنوان کرد: این دوره آموزشی تحت نظارت اساتید مجرب برگزار می شود و عامل مناسبی برای اشتغال و کارآفرینی جوانان خواهد بود.

کرباسی خاطرنشان کرد: این دوره ویژه جوانان علاقمند است که به مدت ۳۰ ساعت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند که آموزش ها رایگان و محل برگزاری آن اداره میراث فرهنگی شهرستان مهریز است.

وی افزود: تاکنون رشته‌های صنایع دستی چاقوسازی، سنگ تراشی و ترکه بافی شهرستان مهریز نیز با ۲۰ فعال در این زمینه ثبت آثار ملی شده بنابراین مهریز به لحاظ صنایع دستی از تنوع بسیار خوبی برخوردار است.

کرباسی با اشاره رشته‌های فعال در شهرستان مهریز عنوان کرد: گیوه بافی، تخت کشی، قالی بافی، معرق کاری، منبت کاری، سرمه دوزی و کار روی چوب و شیشه از صنایع دستی مهریز است که بیش از ۱۵۰ نفر از بانوان و آقایان علاقه‌مند در شهر و روستاهای بخش مرکزی در این رشته ها مشغول به کار شده اند.

کد خبر 4685822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha