۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۶:۳۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

کمتر از ۰.۵ درصد بودجه کشور به حوزه فرهنگ می‌رسد

کمتر از ۰.۵ درصد بودجه کشور به حوزه فرهنگ می‌رسد

رفسنجان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: از کل اعتبارات کشور کمتر از ۰.۵ درصد مربوط به حوزه فرهنگ است و ۱۳ درصد کل اعتبارات متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علیزاده چهارشنبه شب در نشست خبری در فرهنگسرای رسانه شهر رفسنجان که به مناسبت روز خبرنگار افتتاح شد، اظهار داشت: در ابتدا روز خبرنگار را خدمت اهالی رسانه رفسنجان تبریک عرض می کنم و از زحمات شهردار رفسنجان برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه برای احداث این فرهنگسرا قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه جایگاه مطبوعات باید در شأن رسانه‌ها باشد، افزود: اهدای فرهنگسرا به خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار ابتکار جالبی از طرف شهردار رفسنجان است. فرهنگسراها پایگاه‌های جامعه فرهنگی و رسانه‌ای هستند و باید پویا باشند و برای جامعه کار کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در حوزه فرهنگ در رفسنجان رقم می خورد، تصریح کرد: رفسنجان ظرفیت‌هایی دارد که ممکن است در جاهای دیگر نباشد به نحوی که نقش خیّران این شهرستان از سایر نقاط استان پررنگ‌تر است و با هیچ کجا قابل مقایسه نیست.

علیزاده اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی در رفسنجان کم نیست اما جزیره‌ای هستند و هر کدام در یک حوزه کار می‌کنند که این مهم نیازمند توسعه و نگاه متمرکز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به نقش دولت در پیشبرد امورات فرهنگی اشاره و بیان کرد: دولت وظیفه حمایت، نظارت و سیاست‌گذاری دارد که نقش عمده دولت در حوزه نظارت است.

علیزاده در ادامه به اعتبارات فرهنگی کشور اشاره و عنوان کرد: از کل اعتبارات کشور کمتر از ۰.۵ درصد مربوط به حوزه فرهنگ است و ۱۳ درصد کل اعتبارات متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: در استان کرمان اعتبارات سال جاری ۱۰ میلیارد تومان است که حدود ۶۰۰ میلیون تومان آن حمایتی و ۹۴ درصد اعتبارات درحوزه نظارت و سیاستگذاری صرف می‌شود.

علیزاده افزود: اعتبارات فرهنگی شهرستان رفسنجان حدودا سالی ۲۰۰ میلیون تومان است که ۱۰ درصد آن حمایتی است.

وی در خصوص درخواست خبرنگاران برای آگهی‌های دولتی گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم در این خصوص در نحوه توزیع و توزیع بین نشریات چالش‌هایی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین از آغاز ساخت پلاتو رفسنجان از ابتدای مهر ماه خبر داد و افزود: این پلاتو در مدت شش ماه آماده بهره برداری خواهد بود.

شهردار رفسنجان نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، اظهار داشت: انجام کارهای فرهنگی را از افتخارات شهرداری است و اعتقاد داریم مجری طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی باشیم.

محمدرضا عظیمی‌زاده افزود: خیلی از این فضاهای فرهنگی و سخت افزاری در گذشته وجود داشت که می توانستیم از آنها استفاده کنیم تا بهره برداری از فضای مطلوب را ببریم.

وی تصریح کرد: رفسنجان دارای فرهنگی غنی است و شهری تاثیر گذار در تعاملات اجتماعی و سیاسی است که تاثیرگذاری آن بر سر زبانهاست.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: باید ارتباط بین گذشته، حال و آینده را برای پیشرفت شهرستان داشته باشیم و با ایجاد زمینه حضور مردم در کارهای فرهنگی می‌توانیم شهری فرهنگی ایجاد کنیم.

عظیمی زاده اضافه کرد: فرهنگسرای رسانه پاتوق فرهنگی برای اهالی رسانه است که می توان همدل و همسو باشیم و برنامه ریزی هایی در بحث فرهنگی و رسانه انحام دهیم.

کد خبر 4687786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha