۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان:

۲.۲درصد حمل و نقل کالای کشور به استان سمنان تعلق دارد

۲.۲درصد حمل و نقل کالای کشور به استان سمنان تعلق دارد

سمنان - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: این استان با حجم انتقال سالانه ۹ میلیون تن بار، ۲.۲ درصد کل حمل‌ونقل کالای کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی ظهر شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در اداره کل حمل‌ونقل و راهداری استان سمنان با اشاره به سهم ۲.۲ درصدی سمنان از حمل‌ونقل کالاهای کل کشور، ابراز کرد: سه میلیون  و ۲۰۰ هزار تن کالا از استان به‌کل کشور طی چهارماهه سال ۹۸ صادرشده است.

وی منابع غنی معدنی، نزدیکی با تهران و دارا بودن شبکه ارتباطی راه و راه‌آهن را مزیت‌های استان در حمل‌ونقل بار دانست و تأکید داشت: سمنان ازنظر اقتصادی جایگاه درخور توجهی در اقتصاد کشور دارد و لذا  باوجود جمعیت اندک سهم خوبی را هم از حمل‌ونقل به خود اختصاص می‌دهد.

مدیکل حمل‌ونقل و راهداری استان سمنان گفت: طی سال ۹۷ بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از استان به سایر نقاط کشور صادرشده که از این لحاظ رتبه چهاردهم کشور را دارا است.

منصور کیایی، گچ، سیمان، خاک معدنی و نمک را بیشترین محصول انتقال داده‌شده از استان سمنان به سایر نقاط کشور به‌وسیله ناوگان حمل‌ونقل دانست و گفت: کنجاله، گندم، سنگ گچ و انواع شمش فلزی دیگر فراوانی انتقال بارهای استان را ازلحاظ تناژ به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: یکی از معضلات در بخش حمل‌ونقل استان سمنان، جابجایی درصدی از محموله‌های معدنی بدون بارنامه است که این موضوع خسارات جبران‌ناپذیری را بر پیکره حمل‌ونقل و زیرساخت‌های راه در استان وارد می‌کند و باید جلوی این امر گرفته شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و راهداری استان سمنان در خاتمه گفت: ۸۶ شرکت حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی کالا در استان فعال بوده و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ راننده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا فعالیت می‌کنند.

کد خبر 4689198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha