۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸

مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان:

لبیک گفتن به دعوت خداوند در روز عرفه هنر است

لبیک گفتن به دعوت خداوند در روز عرفه هنر است

اصفهان -مسئول تشکل های مذهبی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: اگر کسی توفیق درک شب قدر را پیدا نکرده باشد می تواند در روز عرفه جبران مافت کند، پس هنر بندگان لبیک گفتن دعوت خداوند در این روز است.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت پرداختن به دعای عرفه اظهار داشت : خداوند روز عرفه را به عنوان جایگزین شب قدر قرار داده است، یعنی اگر کسی توفیق درک شب قدر را پیدا نکرده باشد می تواند در روز عرفه جبران مافات کند، پس هنر بندگان حضرت حق لبیک گفتن به دعوت خداوند در این روز است.

وی ادامه داد: به واسطه لطفی که خداوند به بندگانش دارد همه شرایط شب قدر را در روز عرفه نیز مهیا کرده است، به عبارتی روز عرفه مثل شب قدر دعوت عام دارد، یعنی هر بنده ای با هر شرایطی می تواند به بخشش در این روز امیدوار باشد، دقیقا به همان شکل که وعده داده شده در شب قدر هیچ دستی خالی از در خانه خداوند برنمی گردد، روز عرفه نیز هیچ دستی از درگاه الهی خالی باز نخواهد گشت.

مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به دعای دور چهارم و پنجم طواف بیت الله الحرام، تصریح کرد: این دعا خطاب به خداوند می فرماید که «ای کسی که دعای مغضوب ترین خلقت که همان شیطان است را اجابت کردی» این دعا دلها را امیدوار می کند، چراکه خداوند حتی دعای شیطان را برآورده کرد، پس بدون شک اگر از او بخواهیم دست خالی بر نمی گردیم.

سه مکان ویژه که در روز عرفه مورد عنایت حضرت حق است

حجت الاسلام بابایی به معرفی سه مکان ویژه که در روز عرفه مورد عنایت حضرت حق است، پرداخت و گفت: در این روز، کربلای معلی و زائرین حضرت اباعبدالله(ع)، صحرای عرفه و هر کجا دعای عرفه برگزار شود، مورد عنایت خاص خداوند است، کافی است با خلوص نیت و دل شکسته خداوند را بخوانیم، این تنها شرط توفیق در دعای عرفه است.

وی ادامه داد: عرفه به معنای معرفت است، پس باید تلاش کنیم در این روز معرفتمان را نسبت به خداوند افزایش دهیم، اگر به خداوند و بزرگی او ایمان داشته باشیم و موفق به شناخت او شویم، هر گز در ازدواج و فرزند آوری از مشکلات اقتصادی نمی هراسیم، اگر بدانیم خداوند بزرگ است در مقابل هیچ استکباری سر خم نمی کنیم.

عرفه روز شناخت خداوند است

مسئول تشکل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان داشت: اغلب ما چون وعده های خداوند را باور نداریم و او را نمی شناسیم کم صبر شده ایم و همه این مسایل به عدم معرفت ما نسبت به خالق بزرگ هستی بر می گردد، پس باید در روز عرفه سعی کنیم معرفتمان را نسبت به خداوند افزایش دهیم.

وی  با بیان اینکه دعای عرفه در استان اصفهان هر ساله در مکان های متعدد برگزار می شود، تاکید کرد: از جمله شاخص ترین مکان های برگزاری این دعا باید به گلستان شهدا و دانشگاه اصفهان اشاره کرد، هیئت فداییان حسین(ع)، آستان مقدس حضرت زینب(س)، مسجد امام حسین(ع) رهنان، تکیه همدانیان، باغ رضوان قطعه ایثارگران، مسجد آقانور، مسجد القدس و مساجد محلی نیز از جمله دیگر مکان های برگزاری این دعا خواهد بود.

کد خبر 4689270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha