۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۳

رئیس کمیته امداد مهریز:

طرح ذبح عظیم عید تا عید در شهرستان مهریز اجرا می‌شود

طرح ذبح عظیم عید تا عید در شهرستان مهریز اجرا می‌شود

یزد ـ رئیس کمیته امداد شهرستان مهریز از اجرای طرح ذبح عظیم در ایام عید قربان تا عید غدیر خم و توزیع گوشت قربانی بین ۵۰۰ خانوار ایتام، سالمندان و نیازمندان در این شهرستان خبر داد.

احمد ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قربانی کردن به‌عنوان رفتاری دینی و اجتماعی از جمله آیین‌های کهنی است که در میان اقوام و فرهنگ‌های مختلف به شیوه‌های گوناگون وجود داشته است.

وی ادامه داد: باوجود همه این تفاوت‌ها، این عمل در یک‌چیز مشترک است و آن وجه تقدس و متعالی قربانی کردن است.

ایزدی افزود: به مناسبت عید سعید قربان و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و منابع بالقوه جامعه در قالب طرح‌های مبتنی بر نیاز، طرح ذبح عظیم با همکاری مؤسسات نیکوکاری، خیرین این نهاد به‌عنوان واسطه و حلقه اتصال بین مردم و نیازمندان، بستر لازم برای مشارکت هر چه بیشتر مردم را فراهم می‌کند.

رئیس کمیته امداد مهریز بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، تهیه ۷۴۷ کیلوگرم گوشت نذری برای ۵۴۷ دانش آموز و ۲۰۰ کودک دچار سوء تغذیه شهرستان مهریز است.

وی اظهار داشت: نقش رسانه‌های جمعی در توسعه فرهنگ خیر و احسان، از جمله تبیین فرهنگ قربانی بر معیشت نیازمندان با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه خیرین و نیکوکاران در زدودن زنگار فقر مؤثر است

ایزدی گفت: در عید قربان سال گذشته بیش ۴۰ میلیون تومان به ‌صورت نقدی و اهدای گوشت با همکاری موسسات نیکوکاری، جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع‌ شده است.

وی تصریح کرد: امسال شهروندان مهریزی برای ادای نذر قربانی در روز عید قربان می توانند به پایگاه‌های نیکوکاری و کمیته امداد در سطح شهرستان مهریز مراجعه کنند.

ایزدی از عموم مردم به‌ویژه نیکوکاران و مراکز نیکوکاری دعوت کرد که با هر بضاعت مالی؛ حتی با ۱۰ هزار تومان در این طرح بزرگ مشارکت داشته باشند و قربانی خود را با دست نیازمندان به پیشگاه خدا ببرند.

وی افزود: ساده‌ترین راه‌های مشارکت در طرح ذبح عظیم، با شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۲۰۰ و از طریق موبایل کد #۰۳۵۴*۱*۸۸۷۷* و مراکز کمیته امداد و مراکز نیکوکاری شهرستان مهریز است

گفتنی است؛ شهرستان مهریز هفت مرکز نیکوکاری دارد.

کد خبر 4690340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha