۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵

رئیس شرکت تعاونی دهیاران شهرستان مهریز خبر داد:

روند نگران کننده ساخت‌وساز غیرمجاز و زمین خواری در ییلاقات مهریز

روند نگران کننده ساخت‌وساز غیرمجاز و زمین خواری در ییلاقات مهریز

یزد ـ رئیس شرکت تعاونی دهیاران شهرستان مهریز، روند ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین خواری در ییلاقات شهرستان مهریز را نگران کننده خواند.

محمدحسین خراسانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به معضلات و مشکلاتی که در روستاهای شهرستان مهریز وجود دارد، اظهار داشت: اشتغال و آموزش دو معضل عمده در روستاهای این شهرستان است به نحوی که کمبود مدارس و پایین بودن کیفیت آموزش و نبود اشتغال لازم برای جوانان منجر به مهاجرت خانواده ها به شهر می شود و در عین حال به دلیل آبادانی های اخیر در سطح روستاها، مهاجرت معکوس نیز انجام می شود.

خراسانی افزود: شرکت دهیاران روستاها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهریز ، اقدام به جمع آوری زباله در همه روستاها و حتی روستاهای دارای دو خانوار، آسفالت و زیرسازی خیابان ها، جدول گذاری و ساخت پارک و بوستان از ۲۰۰ متر تا ۱۰ هزار متر کرده است.

وی ادامه داد: پیگیری ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها و احیا و مرمت آثار تاریخی با همکاری میراث فرهنگی مهریز در روستاها از جمله فعالیت های مهم شرکت تعاونی دهیاران روستایی است.

خراسانی خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی دهیاران، در ایام نوروز و در زمان جاری شدن سیل، در مناطق حادثه خیز با ماشین آلات مورد نیاز حضور فعال داشته است.

وی با اشاره به کارگروه فراوری شن و ماسه در شهرستان مهریز تصریح کرد: شرکت شن و ماسه با سرمایه ۳ میلیارد تومان و کارگاه تولید قطعات بتنی و سنگ جدول به صورت عام المنفعه مشغول به کار است و در برخی از پروژه های عمرانی شهرداری مهریز همکاری دارد.

خراسانی با اشاره به روند نگران کننده رو به رشد ساخت و ساز های غیرمجاز و زمین خواری در مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی مهریز گفت: سال گذشته ۳۰۰ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در دستگاه قضایی تشکیل شده که از این تعداد پنج مورد به تخریب ملک انجامید و از ابتدای سال جاری نیز ۱۴۰ مورد پرونده در این مورد تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی دهیاران شهرستان مهریز به دلیل فعالیت های مؤثر و مستمر در روستاها در جشنواره های یازدهم و هفتم دهیاران، دو سال پیاپی شرکت تعاونی برتر کشور و در سال ۹۴ نیز مقام برتر را در سطح استان یزد را کسب کرده است.

گفتنی است؛ شرکت تعاونی دهیاران با سرمایه اولیه ۳ میلیون ۸۷۰ هزار تومان و سهام به ارزش ۹۰ هزارتومان در سال ۸۶ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر این تعداد به ۲۵۳ سهم رسیده است.

کد خبر 4690345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha