۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۲

رئیس منابع طبیعی مهریز:

غفلت طبیعت‌گردان ۲ هکتار از مراتع بنادک سادات را به آتش کشید

غفلت طبیعت‌گردان ۲ هکتار از مراتع بنادک سادات را به آتش کشید

یزد ـ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز گفت: غفلت طبیعت گردان سبب شد دو هکتار از مراتع روستای بنادک سادات در آتش بسوزد.

سیدعلی باقری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اثر این آتش سوزی حدود دو هکتار از مراتع منطقه خسارت دید و علت آن بی توجهی طبیعت گردان در مناطق حساس و رها رها کردن آتش در این منطقه بوده است.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با آتش سوزی در مراتع و ممانعت از گسترش آن و ایجاد حریق در مراتع دیگر از روستای بنادک سادات عنوان کرد: نیروهای یگان‌ حفاظت اداره منابع طبیعی استان یزد و شهرستان مهریز با همکاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز و نیروهای مردمی به اطفاء حریق اقدام کرده و از وارد آمدن خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آمد.

باقری بیان کرد: مشارکت مردم و شوراها، دهیاران و همکاری دستگاه‌ها در زمینه اطفاء حریق دارای اهمیت بالایی است و در این حادثه نیز با مشارکت مردم موفق به مهار آتش سوزی شدیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز با بیان اینکه مهار آتش هفت ساعت به طول انجامید، افزود: کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، وزش باد و عدم وجود تجهیزات اولیه و پوشش گیاهی خشک و آتش زا باعث تشدید آتش در حجم وسیعی از طبیعت بنادک سادات شد.

وی یادآور شد: با توجه به خشکی علوفه های مرتعی، روشن کردن آتش در مراتع می تواند منجر به آتش سوزی های گسترده شود بنابراین مردم و طبیعت گردان از این اقدام خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع، موضوع را به سرعت با شماره ۱۵۰۴ در میان بگذارند.

کد خبر 4691070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha