۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

پیشرفت ١٩ درصدی پروژه احیای معادن کوچک

پیشرفت ١٩ درصدی پروژه احیای معادن کوچک

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه پروژه احیای معادن کوچک، دستورکار جدی امسال ایمیدرو است، گفت: اعتقاد به ساخت داخل در حوزه معدن داریم و در اجرای این رویکرد با قوت پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد غریب پور امروز سه شنبه ٢٢ مرداد ٩٨ در جمع خبرنگاران گفت: اکتشاف اولویت ما است و بر این اساس، ما در این حوزه کار را پیش خواهیم بود؛ اکتشاف البته سنگ بنای توسعه در بخش معدن است و با توجه و تذکر رسانه و برنامه ریزی ایمیدرو در کانون توجه قرار گرفته است.

وی افزود: کمیته های اجرایی برای فعال سازی معادن کوچک تشکیل شده و هم اکنون این دستور کار جدی ما است.

غریب پور گفت: این کار تا پایان تیرماه ١٩ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نقشه راه معدن با ساعتها کار تدوین شده و به صورت ماهانه نیز رصد می شود.

وی اظهار داشت: در عرصه واگذاری، پژوهش و فناوری کار مناسبی انجام داده و به اجرای برنامه های مرتبط با نقشه راه معدن، غنا بخشیده ایم. مجموعه بزرگ معدنی البته به رسانه به عنوان بازوی اجرایی و فکری اعتقاد دارد.

غریب پور اظهار داشت: اعتقاد به ساخت داخلی و احیا و بازسازی معادن بزرگ و کوچک داریم و در عین حال، پروژه احیای معادن کوچک را در سطح ملی اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: فعالان بخش معدن را از شرکتهای بزرگ معدنی کنار خود آورده ایم و در این راستا کار خواهیم کرد؛ ضمن اینکه در واگذاری ها نیز کار را به دقت پیش خواهیم برد. ضمن اینکه ظرفیت توسعه با تکیه بر شرکتهای بزرگ معدن و صنایع معدنی بخش خصوصی است، البته ما خود را مسئول توسعه بخش معدن در کشور می دانیم؛ البته توسعه باید پس از اکتشاف، به بخش خصوصی و با ظرفیت این بخش پیش رود.

غریب پور با بیان اینکه در مجامع شرکتهای معدنی تلاش و تمرکز ما بر روی افزایش سرمایه بود، تصریح کرد: علیرغم همه تحریم ها و محدودیتها، با رشد تولیدات معدنی مواجه بوده ایم و این یعنی رونق تولید؛ ضمن اینکه زمانی ما نگران حفظ تولید بودیم ولی اکنون رشد را تجربه می کنیم.

کد خبر 4691136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha