۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۱۱

وزیر ارتباطات:

وضعیت دسترسی مخابراتی در جاده های استان مرکزی بهبود می یابد

وضعیت دسترسی مخابراتی در جاده های استان مرکزی بهبود می یابد

اراک- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بهبود وضعیت دسترسی مخابراتی در جاده های استان مرکزی و بررسی روند پیشرفت این اقدامات طی چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد آذری جهرمی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: در سفر یک روزه به استان مرکزی از پروژه‌های مرتبط به توسعه ارتباطات و فناوری بازدید و از چهار پروژه مهم توسعه ارتباطات شهری و برخی از مناطق روستایی که خدمات پهنای باند را فراهم کرده رونمایی شد.

وی افزود: همچنین در سفر به شهرهای آشتیان، ساوه، فرمهین و تفرش از نزدیک با  مشکلات در حوزه ارتباطات در این شهرستان‌ها و روستاهای تابعه آشنا شدیم.

آذری جهرمی بیان داشت: در بازید و بررسی‌های انجام شده بزرگراه های استان مرکزی و جاده های درجه دو استان که جاده های مهم هم هستند، از لحاظ توسعه پوشش جاده ای  وضعیت خوبی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در همین ارتباط مصوب شد ظرف سه ماه آینده با سرمایه گذاری دولتی برای این جاده ها که در مناطق کوهستانی استان قرار دارند، امکانات پوشش مخابراتی فراهم شود.

وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات تصریح کرد: البته انتظار نداشتیم در استان مرکزی که در همه زمینه‌ها توسعه یافته است، با این عقب‌ماندگی پوششی مواجه شویم. توسعه تلفن ثابت همزمان با رشد ساخت مسکن مهر و مناطق شهرهای جدید پیش نرفته است.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق ۴۰۰ خانوار ساکن هستند اما از ارتباطات مناسب ثابت بی بهره هستند. در این ارتباط هم قرار شد مخابرات در مناطق مورد نظر ارتباطات ثابت برقرار کند.

آذری جهرمی اظهار داشت: همچنین در این سفر یک روزه تصمیماتی برای توسعه دسترسی مناطق روستایی به شبکه ملی اطلاعات اتخاذ شد و قرار شد این برنامه ها که از جمله مصوبات این سفر به شمار می رود به سرعت پیگیری و به سرانجام برسد و در سفر بعدی که در مهرماه سال جاری صورت می‌گیرد از روند کارها بازدید شود.

کد خبر 4691927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha