۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۴۳

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

وزیر ارتباطات بهره گیری از ظرفیت جوانان در حوزه IT را مدنظر بگیرد

وزیر ارتباطات بهره گیری از ظرفیت جوانان در حوزه IT را مدنظر بگیرد

اراک-نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوان و نخبه در حوزه IT بیش از پیش توجه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برای تحقق دولت هوشمند شاهد تلاش وزیر ارتباطات بودیم. در جلسه مشترک با قوه قضاییه، قوه مقننه و مجلس این موارد بیان شد و آیت الله رییسی رییس دستگاه قضا  قول هایی دادند تا شرایط همکاری قوا بیشتر فراهم شود.

وی ادامه داد: پیوستن تمام قوا به شبکه الکترونیک دولت هوشمند می تواند ما را به جایی برساند که درصد شفافیت عملکرد ها بهتر شده و در نظارت ها شرایط بهتری داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت بیان کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ظرفیت نیروهای جوان و نخبه در حوزه آی تی توجه کند.

مقدسی گفت: بعضی از روستاهای خنداب، کمیجان و اراک با مشکلاتی در رابطه با اینترنت پرسرعت، اپراتور، نصب دکل ها و... مواجه هستند.

وی اظهار کرد: دیتا سنتر و تجهیزات مربوط به آن انتظار نمی رفت که از استان مرکزی خارج شود و باید این مساله تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: پارک اقتصاد دیجیتال اراک یک ظرفیت است، تکنولوژی ۴G با توجه به شاخصه صنعتی استان از قابلیت مهمی برخوردار است.

مقدسی اظهار کرد: حق بیمه ۵۲ نفر از کارگزاران دفاتر مخابراتی از سال ۶۷ تا ۷۸ پرداخت نشده است و طرح طبقه بندی۸۵۰ نفر نیروی شاغل مخابرات استان در دو شرکت انجام نشده و به صورت سلیقه ای از اضافه کار  آن ها کم شده است و بایستی به این مساله توجه شود.

وی بیان کرد: شهر جدید امیر کبیر با دو هزار نفر سکنه از ظرفیت یکصد هزار نفر برخوردار است و با تامین آب آن بزودی انتظار داریم دستاورد سفر وزیر ارتباطات به استان برای شهر امیر کبیر به صورت ویژه لحاظ شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: ظرفیت ایجاد اشتغال در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات از بخش های دیگر بیشتر است و با وجود جوانان مستعد در این حوزه می توان شاهد رشد خوبی بود.

در این جلسه نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نیز با بیان اینکه نزدیک به ۸ سال است که در مورد قانون کارگزاران مخابراتی احکامی در بودجه های سنواتی نوشته اما عملیاتی نشده است، اظهار داشت: تعیین تکلیف کارگزاران مخابراتی در قرارداد، طرح طبقه بندی مشاغل و بیمه به اقدام جدی نیاز دارد.

وی گفت: در شهرستان های تفرش آشتیان  و فراهان  در جاده های مواصلاتی از قبیل گردنه گیان، نقره کمر و جاده اصلی تفرش به اراک مشکلات ارتباطی وجود دارد و امیدواریم با رفع این مشکلات از  دغدغه های مردم کاسته شود.

کد خبر 4691972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha