۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳

آیت الله اعرافی:

درباره صنایع دفاعی کشور با کسی مذاکره نمی‌کنیم

درباره صنایع دفاعی کشور با کسی مذاکره نمی‌کنیم

قم - امام جمعه قم گفت: دنیا بداند که صنعت دفاعی و موشک‌ها، ناموس ملت ایران است که هیچ گاه مورد مذاکره قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد با تبریک عید غدیر، اظهار داشت: عید سعید غدیر خم باید در ایران و سایر کشورهای اسلامی با شکوه‌تر از هر سال گرامی داشته شود و این عید افتخار شیعیان است.

وی گفت: سالگرد ورود آزادگان سرافراز به ایران را گرامی می‌داریم و آنان نمونه‌های استقامت و ایثار هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: آزادگان از پایه‌های پیروزی دفاع مقدس بودند و جهاد و مقاومت آنان و خانواده هایشان در کنار سایر ایثارگران موجب پیروزی کشور شد.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی نیز گفت: ایران پس از دفاع مقدس، گام های بلندی در راستای صنایع دفاعی برداشت و اقتدار ایران در زمین و هوا و دریا مرهون دفاع مقدس است و جوانان امروز قلمروهای صنایع دفاعی را در نوردیدند و ما در دنیا در این عرصه حرف های زیادی برای گفتن داریم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: دنیا بداند که صنعت دفاعی و موشک‌ها، ناموس ملت ایران است که هیچ گاه مورد مذاکره قرار نمی گیرد و به حول قوه الهی با این تجهیزات دشمنان خار و زبون خواهند شد.

وی با اشاره به سالگرد کودتای ۲۸ مرداد توسط آمریکا گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که این کودتا بر خلاف قوانین بوده و موجب شد عزت و شرافت ملت زیر سوال برود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: کودتای ۲۸ مرداد پرچمی است که راه را به مسئولان و ملت نشان می‌دهد که نمی‌توان به آمریکا و دشمنان اعتماد و تکیه کرد.

وی افزود: این یاغی‌های زمانه و بین‌الملل با کودتای خود موجب عقب افتادگی‌های کشور شدند.

دولت هند آرای مسلمانان کشمیر را محترم بشمارد

آیت الله اعرافی با اشاره به حوادث کشمیر بیان داشت: در این منطقه اقدامی بر خلاف قانون اساسی هند و همچنین میلیون‌ها مسلمان در منطقه کشمیر صورت گرفت و خودمختاری این منطقه لغو شد که انتظار می‌رود دولت هند آرای مردم مسلمان کشمیر را محترم بشمارد و از حقوق آن‌ها صیانت کند و از تعرض و تعدی آنان دست بردارد.

وی ادامه داد: این شایسته دولت بزرگی مانند هند نیست و ما انتظار داریم دولت هند بر اساس عقل و منطق و بر پایه‌های قوانین با مردم منطقه کشمیر برخورد کند و از این گونه اقدامات ناصحیح دست بردارد.

امام جمعه قم با اشاره به قضایای یمن نیز بیان داشت: در این ۵ سال در یمن شاهد کشتار جمعی و غارت منابع و اموال این کشور شریف بودیم و امروز توطئه جدیدی در حال دنبال شدن است و آنان می‌خواهند یمن را تجزیه کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها نقشه‌ای برای تجزیه چندین کشور اسلامی از سال‌های قبل طراحی کردند و بر اساس آن به دنبال آن هستند تا کشورهای جدیدی را برای تضعیف امت اسلامی به وجود بیاورند.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: ایران مقتدر و خط مقاومت در برابر تجزیه سوریه و برخی دیگر از کشورهای عربی ایستادگی کردند و ایران در کنار کشورهای عربی در برابر این توطئه ایستاد و آمریکایی‌ها می‌خواستند عراق و عراق و همچنین را تجزیه قرار دهند و امروز سعودی‌ها با الهام از توطئه آمریکا می خواهند یمن را تجزیه کنند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیئت یمنی تاکید کردند در برابر سعودی‌ها باید ایستاد و امروز نیز ملت ایران تاکید می‌کند که همان گونه که در برابر دولت های مشروع عربی در راستای عدم تجزیه آنها ایستاده است این مسیر را ادامه خواهد داد و مردم یمن نیز با مقاومت خود مانع از چنین کاری خواهد شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به توقیف کشتی ایرانی توسط انگلیس بیان داشت: آنها مجبور شدند با اقدام خوب از سوی ایران، عقب‌نشینی کنند و در این راستا ایران برای آزادی کشتی خود تعهدی به کشور انگلیس نداده و این برای اول اولین باری است که ایران انگلیسی‌ها را به عقب راند و کشتی توقیف شده نیز آزاد شد و آمریکایی ها نیز نتوانستند در این زمینه کاری از پیش ببرند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران نقشه‌های آمریکا و سایر کشورهای مرتجع منطقه را با شکست مواجه خواهند کرد و اسرائیل و سایر کشورهای دست نشانده نیز محو خواهد شد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به موضوع جمعیت کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت: آمار رشد جمعیت کشور بسیار نگران کننده و بسیار خطرناک است و با این شرایط جمعیت جایگزین هم نداریم.

وی ادامه داد: در مقطعی رشد جمعیت کشور بهبود یافت، اما این آمار دوباره کاهش یافته است که با این شرایط دچار بحران جمعیتی خواهیم شد که این بحران باید مورد توجه مجلس و دولت باشد.

امام جمعه قم گفت: ۶ سال است که طرحی در مجلس در این زمینه در حال پیگیری است که هنوز نهایی نشده است و دولتمردان و مسئولان و همچنین مردم باید راه حلی قطعی برای حمایت از ازدواج و کاهش سن ازدواج جوانان و همچنین کاهش رشد طلاق داشته باشند و در این زمینه مبلغان و صاحبان رسانه نیز می توانند تاثیرگذار باشند.

کد خبر 4693881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha