۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰

با حضور مسئولان پیشوا؛

کلنگ مدرسه استثنایی در پیشوا با اعتبار ۲ میلیاردی به زمین زده شد

کلنگ مدرسه استثنایی در پیشوا با اعتبار ۲ میلیاردی به زمین زده شد

پیشول- کلنگ مدرسه استثنایی فرزندان علی بن ابیطالب(ع) با اعتبار ۲ میلیارد تومانی و با حضور مسئولان در پیشوا به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر یکشنبه کلنگ مدرسه استثنایی فرزندان علی بن ابیطالب(ع) با حضور مسئولان در پیشوا به زمین زده شد.

حسین عباسی فرماندار پیشوا در این مراسم گفت: احداث مدرسه استثنایی یکی‌از دغدغه‌های ما در شهرستان پیشوا بوده و پیگیری‌های زیادی در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون دانش‌آموزان پیشوایی از مدارس استثنایی شهرستان ورامین استفاده می‌کردند و کلنگ‌زنی امروز مدرسه استثنایی در آستانه عید غدیر خم مایه برکت برای حوزه تعلیم و تربیت پیشوا است.

عباسی خاطرنشان کرد: احداث آموزشگاه‌ استثنایی و هنرستان کشاورزی دو موضوعی بوده که در کنار توسعه فضاهای آموزشی پیشوا دنبال نمودیم.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: امیدواریم ضمن احداث و تکمیل هرچه‌سریع‌تر مدرسه استثنایی، با توجه به ظرفیت‌های گلخانه‌ای منطقه، شاهد تحقق هنرستان کشاورزی در پیشوا نیز باشیم.

محسن غفوریان معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز دراین آئین گفت: ساختن مدرسه در آموزش و پرورش ثواب دارد اما ثواب ساخت مدرسه برای آن دسته از دانش آموزانی که دارای شرایط متفاوت هستند چندین‌برابر دیگر اقدامات خیرخواهانه است.

غفوریان اظهار کرد: بالغ بر ۱۵۰ هزار دانش اموز در بیش از ۱۵۰۰ مدرسه تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: هزینه یک دانش آموز استثنایی نسبت به دانش‌آموز عادی، برای دولت و خانواده ۵ برابر است که دولت با افتخار این کار را انجام می دهد.

وی افزود: اعتبار این حوزه از ۲۲ میلیارد به ۱۶۴ میلیارد تومان رسیده که نشان از نگاه منعطف دولت دارد و سال گذشته ۳۶۰ نفر دانش آموزان استثنایی در آزمون سراسری قبول شدند و این نشان می‌دهد که با توانمندی این افراد می‌توان زمینه رشد آنها را فراهم ساخت.

بر اساس این گزارش، این آموزشگاه ۶ کلاسه در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع در در دو طبقه بنا به متراژ ۷۰۰ مترمربع در طی یک‌سال احداث می‌گردد و اعتبار مورد نیاز برای احداث این آموزشگاه ۲ میلیارد تومان برآورد شده که با مشارکت خیران، موسسه نیکوکاری یاران حضرت زهرا(س) و اداره کل نوسازی مدارس تامین خواهد شد.

کد خبر 4695722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha