۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۳

در گفت‌ و گو با مهر مطرح شد؛

توسعه گردشگری ضرورت جدی اقتصاد کشور/ میراث فرهنگی وزارتخانه شد

توسعه گردشگری ضرورت جدی اقتصاد کشور/ میراث فرهنگی وزارتخانه شد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری و رشد صادرات و ارزآوری این بخش، ضرورت اقتصاد آینده کشور است و بایستی برنامه ریزی جدی برای این مهم صورت پذیرد.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کشور ایران از ظرفیت‌های گردشگری ممتاز هم از لحاظ آثار و ابنیه تاریخی و هم از نظر اقلیم و ویژگی های جغرافیایی برخوردار است و جز ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه ظرفیت های گردشگری به شمار می رود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورمان با داشتن جاذبه‌های بسیار می تواند گردشگران خارجی زیادی را جذب کند و در داخل کشور هم شاهد توسعه گردشگری و افزایش سفر به مناطق مختلف باشیم.

کریمی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در این حوزه از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است. به رغم این که این استان به عنوان پایتخت صنعت مشهور است، ولی در حوزه گردشگری آثار و ابنیه تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار است که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با شناخت و حمایت بیشتر از این ظرفیت ها برای توسعه گردشگری در استان مرکزی اقدام کند.

وی بیان داشت: امیدواریم اقدامات و برنامه های سازمان میراث فرهنگی به ثمر برسد و سهم بخش گردشگری از اقتصاد کشور در حوزه صادرات و ارزآوری نسبت به گذشته افزایش یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های گردشگری کشور، باید روزی برسد که صنعت گردشگری در ایران به مراتب بیشتر از صنعت نفت ارزآوری داشته باشد. گرچه دستیابی به این هدف بزرگ و ارزشمند نیازمند عزم ملی است، اما بخش عمده این رسالت بزرگ بر عهده سازمان میراث فرهنگی است. زمینه و بستر لازم برای پذیرش و جذب گردشگر باید فراهم شود.

کریمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در مورد تغییر و تحولات سازمان میراث فرهنگی کشور، بیان داشت: با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، این سازمان به زودی به وزارتخانه تبدیل می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته من از مخالفین وزارتخانه ای شدن حوزه گردشگری بودم و اعتقاد دارم وزارتخانه شدن، قید و بندها و محدودیت‌هایی دارد که دست و پای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را می بندد.

وی ادامه داد: به هر حال این تصمیم از سوی همکاران ما در مجلس گرفته شده و منتظر هستیم تا دولت وزیر جدید را به مجلس معرفی کند و در این مورد تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صنعت گردشگری اقتصاد آینده ایران را رقم می زند و به عنوان پشتوانه اقتصادی مطرح است. با توجه به اینکه روز به روز شاهد توسعه صنعت گردشگری در جهان هستیم، کشورمان هم بایستی در این فرآیند قرار گیرد.

کد خبر 4697619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha