۲۵ فروردین ۱۳۸۶، ۱۰:۵۷

به مناسبت روز اسیر فلسطینی اعلام شد؛

اسارت 11 هزار اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

اسارت 11 هزار اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

حدود 11 هزار فلسطینی همچنان در پشت میله های زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل ازخبرگزاری امارات(وام)، باشگاه اسیر فلسطین به مناسبت روز اسیر فلسطین در گزارشی از اسارت 11 هزار زن و مرد فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی خبر داد.

 براساس گزارش صادره از باشگاه اسیر فلسطین ، نزدیک به 11 هزار اسیر فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی به سر می برند  که 64 تن ازآنان بیش از 20سال از زندگی خود را در پشت میله های زندان گذراندند.

دراین گزارش که روزگذشته به مناسبت روزاسیر فلسطین منتشرشد؛ آمده است : 25 درصد از جمعیت ملت فلسطین( ساکن کرانه باختری ونوار غزه) هدف عملیات بازداشت نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند که درتاریخ معاصر گسترده ترین عملیات بازداشت به شمار می رود.

17 آوریل برابر با 28 فروردین روز اسیر فلسطین نام گذاری شده است.

باشگاه اسیرفلسطین درگزارش خود براین مسئله تاکید کرد: درچارچوب عملیات ازپیش تعیین شده ارتش رژیم صهیونیستی تعداد عملیات بازداشت فلسطینیان در طول انتفاضه کنونی افزایش یافته به طوری که به بیش از 60 هزار مورد رسیده است و این  تعداد عملیات بازداشت در تاریخ مناقشه فلسطینی اسرائیلی بیشترین مورد به شمار می رود.

درادامه این گزارش تاکید شد: به این ترتیب نزدیک به 11 هزار تن از فلسطینیان اعم از زن و مرد در 26 زندان، بازداشتگاه و پایگاه نظامی دربند هستند.

این باشگاه درگزارش خود افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه نزدیک به 6 هزار نوجوان فلسطینی کمتر از 18 سال را بازداشت کردند که همچنان 390 تن از آنان دربازداشت هستند و 600 زن و دختر فلسطینی نیز طی انتفاضه به اسارت نظامیان رژیم صهیونیستی درآمدند که همچنان 110 تن از آنان نیز درزندان های تلموند ، الرمله و الجمله اسیر هستند.

درعین حال تعداد اسرای بیمار و مجروح نیز به یک هزار تن می رسد.

درپایان این گزارش براین مسئله تاکید شد که تا کنون 13 اسیرفلسطینی براثربیماری و شکنجه در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که براساس آن شمار شهدای اسیر از سال 1967 تا کنون به 186 تن می رسد.

کد خبر 469857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha