۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷

معاون رئیس جمهور:

حوزه دانش بنیان در کشور بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است

حوزه دانش بنیان در کشور بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است

اراک- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: حوزه دانش بنیان در کشور بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کرده که عمده فعالان و شاغلان در این بخش، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری پیش از ظهر شنبه در جریان بازدید از چند شرکت دانش بنیان در استان مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه دانش بنیان شاهد بهبود شرایط در کشور هستیم و بسیاری از این شرکت ها با وجود تحریم ها، شرایط بهتری را نسبت به سال های قبل دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در حوزه این شرکت ها، تولید محصولات خاصی که مقابله با شرایط تحریمی را دارند و تولید آنها در داخل اهمیت دارد دنبال می شود و در این رابطه رقابت مطلوبی بین شرکت ها ایجاد شده است.

ستاری بیان کرد: عمده شرکت های دانش بنیانی که امسال از آنها بازدید شده وضعیت بهتری را دارند و بسیاری از این شرکت ها هم اکنون به مرحله بلوغ رسید اند و در این زمینه از معافیت های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات کم بهره استفاده می کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور در حال فعالیت هستند و میزان فروش این شرکت ها به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از ۳۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم در کشور ایجاد  کرده اند.

وی تصریح کرد: عمده فعالان و شاغلان در حوزه شرکت های دانش بنیان در کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و امیدواریم تعداد این شرکت ها و درآمدزایی آنها تا پایان سال جاری، بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

کد خبر 4700179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha