۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵

استاندار گلستان:

روابط بازرگانی و دانشگاهی گلستان و روسیه افزایش می یابد

روابط بازرگانی و دانشگاهی گلستان و روسیه افزایش می یابد

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای برقراری روابط با روسیه نداریم گفت: روابط بازرگانی، صنعتی، بندری و دانشگاهی گلستان و استان ساراتف روسیه افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس پیش از ظهر شنبه در نشست با هیئت سیاسی و اقتصادی استان ساراتف روسیه اظهار کرد: استان گلستان و ساراتف روسیه وجوه مشترک بسیاری دارند از جمله اینکه هر دو استان کشاورزی هستند و به دریا دسترسی دارند و در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی رتبه مطلوبی دارند.

وی افزود: استان گلستان و ساراتف می توانند در زمینه تولید گندم، محصولات پروتئینی و دانه های روغنی همکاری های بسیار خوبی داشته باشند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه دولت دستور داده ارتباط با استان های همجوار حاشیه دریای خزر گسترش یابد، ادامه داد: این استان هیچ محدودیتی برای برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی ویژگی های مشترک این دو استان مانند تولید محصولات کشاورزی و دسترسی به دریا، امکان همکاری بیشتر گلستان و ساراتف را افزایش می دهد، تصریح کرد: گلستان آماده توسعه همکاری ها با استان ساراتف در بخش های صنعتی، دانشگاهی، بندری و بازرگانی است.

حق شناس خاطرنشان کرد: تولید بیش از یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز استان و تولید ۲۲۰ هزار تن مرغ، گسترش مزارع میگو و رونق کشت های گلخانه ای فقط نمونه ای از قابلیت های اقتصادی گلستان است که می تواند موجب تداوم همکاری با استان ساراتف و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر شود.

وی متذکر شد: گلستان تنها استانی است که با دو ساعت رانندگی سه اقلیم متفاوت بیابان،هوای سرد و کوهستانی و معتدل و مرطوب را می توان در آن مشاهده کرد و همین امر می تواند زمینه حضور توریسم و گردشگر را فراهم کند.

کد خبر 4700446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha