۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

حضور دانشجویان خارجی موجب توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی می شود

حضور دانشجویان خارجی موجب توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی می شود

سنندج - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بخش کوچکی از مزیت حضور دانشجویان خارجی ایجاد درآمد است و بخش بزرگ آن توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه بر توسعه روابط بین‌الملل در برنامه ششم توسعه تاکید شده است، اظهار داشت: توسعه این حوزه برای وزارت علوم نیز بسیار با اهمیت است و از آنجا که سهم ما در دهه های گذشته در پذیرش دانشجو در منطقه کم بود، شورای سیاستگذاری در همین زمینه تشکیل شد تا این سهم بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری دانشجویان خارجی در این وزارتخانه تشکیل شده و در توسعه روابط بین الملل بخش آموزش عالی برنامه‌های جدی دارد، افزود: طی دو سال گذشته محدودیت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های منطقه غرب کشور برداشته و رویکردهای مناسبی در این زمینه ایجاد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه مسئولان کردستان را نسبت به آموزش عالی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: فضای آموزش عالی در این استان به گونه‌ای است که می شود با کیفی سازی آن به جبران عقب ماندگی‌های کردستان کمک کرد.

غلامی به فعالیت دانشگاه‌های غیردولتی نیز اشاره کرد و یاداور شد: حمایت‌های لازم از این مراکز انجام می شود و در کنار آن نظارت، کنترل و ارزیابی هم داریم تا حداقل استانداردهای آموزشی رعایت شود.

وی با بیان اینکه کاهش ورود دانشجو به این دانشگاه‌ها در عین بیشتر کردن مشکلات آن، نقاط ضعف این مراکز را نیز نمایان کرد، بیان کرد: آموزش عالی نیاز به ساماندهی دارد و از لحاظ رشد کمی وضعیت خوبی داشته‌ایم ولی باید به دنبال کیفی سازی باشیم.

کد خبر 4700810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha