۲ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۰۹

استاندار مرکزی تاکید کرد؛

تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد

تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد

اراک- استاندار مرکزی گفت: اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های دانش بنیان در استان مرکزی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر شنبه در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: باید بپذیریم صنایع بزرگ در کشور با مشکل مواجه هستند و از طرفی فرسوده و قدیمی نیز می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم نمی توان آن طور که مد نظر است برای نوسازی صنایع بزرگ اقدام کرد بنابراین با مدیریت خوب و بهینه و استفاده از شرکت های دانش بنیان می توان این نقیصه اکثر صنایع کشور را برطرف کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: امروز در نهاد رییس جمهوری و حوزه معاونت علمی و فناوری رییس جمهور به حوزه شرکت های دانش بنیان توجه می شود و در شرایط کنونی هرچه در این زمینه حمایت و سرمایه گذاری کنیم، باز هم کم است.

آقازاده اظهار کرد: با استفاده از جوانان با استعداد در قالب شرکت های دانش بنیان ما توانسته ایم بخشی زیادی از نقیصه ها یعنی تحریم و فرسودگی ماشین آلات بزرگ را رفع کنیم. رفع این مشکلات در گرو حمایت دولت است و تمامی استان ها به ویژه استان های صنعتی هم باید حمایت کنند.

وی گفت: متاسفانه در حمایت از جوانان و استارت آپ ها در استان با مشکلاتی مواجه هستیم.

استاندار مرکزی گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان حمایت متمرکز و خاصی نیست و در این خصوص بنظر می رسد ناهماهنگی در مجموعه دولت وجود دارد. همانطور که در بحث اشتغال پایدار روستایی منابعی را از محل صندوق توسعه و منابع بانکی تامین کردیم پیشنهاد می شود از سال ۹۹ اعتبارات برای بخش های استارتاپی و فناوری های جدید در اختیار استان ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سایت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار کرد: تمامی امکانات حوزه دانش بنیان در این سایت تجمیع است اما به مدت سه سال است که درب آن بسته شده است. معاون علمی و فناوری رییس جمهور دستور رسیدگی این موضوع را صادر کرد و امیدواریم محل دانشگاه آزاد در اختیار شرکت های دانش بنیان و استارت آپ استان قرار گیرد تا شاهد کارهای علمی باشیم.

کد خبر 4700918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha