۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷

فرماندار مریوان:

توسعه گردشگری یکی از اولویت های اصلی در مریوان است

توسعه گردشگری یکی از اولویت های اصلی در مریوان است

سنندج- سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان از تلاش مسئولان استان و شهرستان برای توسعه صنعت درآمدزای گردشگری در این منطقه خبر داد.

آرتیکاس اقبال در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه استقبال گروه‌های داخلی و خارجی و مردم مریوان بسیار پرشورتر از دوره‌های قبلی است، اظهار داشت: مشارکت مردم و شرکت کنندگان در این فستیوال بزرگ فرهنگی و هنری ستودنی است.

وی افزود: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بعد از چهارده دوره الان رو به رشد است و این رسالت ما را برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر با هدف ارتقای هرچه بیشتر این جشنواره در این نقطه مرزی سنگین‌تر کرده است.

فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به اینکه فرمانداری مریوان مهمترین رسالت خود را انجام داده است و خواهد داد، ادامه داد: فرمانداری یکی از مهمترین رسالت‌های خود را با توجه به این موضوع که این شهر نقطه‌ای گردشگری و  نیازمند زیرساخت‌های گردشگری است توسعه بیش از پیش این حوزه می‌داند.

اقبال از تلاش مسئولان استان و شهرستان برای توسعه صنعت درآمدزا در این منطقه خبر داد و یادآور شد: تمام اهتمام و توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان بکار گرفته‌ایم تا بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت درآمدزا باشیم.

وی از لزوم توسعه زیرساخت‌ها  خصوصا در بحث اسکان مسافران یاد کرد و گفت:  تعداد تخت برای اسکان در شهرستان مریوان با توجه به میزان مهمان‌ها و گردشگران به ویژه در فصول تابستان و پیک مسافر کم است، بنابراین لزوم توسعه زیرساخت‌ها در حوزه اسکان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری مریوان از نگاه ویژه دولت به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت و ادامه داد:‌ دولت به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک ظرفیت برای توسعه گردشگری و اقتصادی این شهرستان نگاه می‌کند.

اقبال اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی به عنوان یک مطالبه اصلی و مهم از سوی مردم خود شهرستان و مهمانان و گردشگران به صورت ویژه این مهم در دستور کار دولت قرار دارد.

وی در خصوص جذب اعتبار بیشتر برای  جاده جدید سنندج ـ مریوان عنوان کرد:  به لحاظ فنی این امکان که هر چه زودتر شاهد بهره برداری ازاین پروژه مهم باشیم وجود دارد و امید است بهره برداری آن زودتر صورت بگیرد.

اقبال در مورد ایجاد زیرساخت‌ها برای حمل و نقل هوایی در این شهرستان مرزی هم گفت: توجیه اقتصادی برای احداث فرودگاه در مریوان وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری مریوان اضافه کرد: با توجه به اینکه این منطقه جنگلی و زمین کافی برای ایجاد فرودگاه وجود ندارد ایجاد چنین زیرساختی بسیار هزینه‌بر بوده و صرفه اقتصادی ندارد.

کد خبر 4700966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha