به همت نشر سینا؛

«جهان‌های بسیار در یک جهان: در جست‌وجوی جهان‌های دیگر» منتشر شد

«جهان‌های بسیار در یک جهان: در جست‌وجوی جهان‌های دیگر» منتشر شد

«جهان‌های بسیار در یک جهان: در جست‌وجوی جهان‌های دیگر» تألیف الکس ویلنکین با ترجمه حمیده رحمتی به همت نشر سینا به بهای ۶۰ هزار تومان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هر زنجیرۀ ممکن از حوادث، هر قدر هم عجیب و باورنکردنی یا غیرمحتمل باشد، باز هم واقعاً در جایی از دنیا اتفاق افتاده است؛ آن هم نه یک بار بلکه به تکراری نامحدود! اگر تیم فوتبال مورد علاقۀ شما در مسابقات قهرمانی برنده نشده، مأیوس نشوید: زیرا آن تیم در دنیاهای زیاد دیگری برنده شده است.

به‌عبارت ساده‌تر، دنیاهای فراوانی هستند که تیم شما هر سال در آن برنده می‌شود! اگر نارضایتی شما از مسائلی غیر از فوتبال است و شما کاملاً از چگونگی رخ دادن حوادث دل‌زده شده‌اید، باز هم کتاب ویلِنکین مطالبی را ارائه می‌دهد که برایتان مفید است. مطابق این نظریۀ جدید، فضاهای زیادی در جهان هستی وجود دارند که شباهتی به زمین ما ندارند و حتی با قوانین فیزیکی متفاوتی فرمول‌بندی شده‌اند.

بحث‌برانگیزترین جنبۀ این کتاب، این ادعا است که هر کدام از ما تعداد زیادی همزادِ کاملاً یکسان داریم که در دنیاهای بی‌شمار دیگری زندگی می‌کنند و در جهان هستی پراکنده هستند.

فهرست کتاب عبارت است از:

تشکر و قدردانی

مقدمه

بخش نخست: سِفر پیدایش

چه چیزی و چگونه منفجر شد و چه عاملی باعث این انفجار بود؟

فراز و فرود گرانش دافعه ای

آفرینش و ناسازگاری آن

نگاهی تازه به داستان آفرینش

جهان تورمی

چقدر خوب که در اشتباهیم

بخش دوم: تورم بی وقفه

سنگ پاد گرانش

گریز از تورم

آسمان سخن می گوید

بی نهایت جهان جزیره ای

پادشاه لوئیس

بخش سوم: اصل میان مایگی

معضل ثابت کیهان شناسی

نزاع انسان محوری

میان مایگی اصل می شود

نظریه همه چیز

بخش چهارم: پیش از آغاز جهان

آیا جهان آغازی داشته است؟

خلقت عالم از هیچ

پایان جهان

آتش بر این معادلات

سخن آخر

یاددداشتها

نمایه

در بخشی از مقدمه این اثر آمده است: سؤالات اساسی زیادی درباره جهان هستی وجود دارد، اما آیا می توان امیدوار بود که به پاسخ آنها می رسیم؟ اگر ادعا کنم که جهان هستی به طور ناگهانی در آن سوی افق پایان می یابد یا اینکه در آن سوی افق جهان هستی پر از آب است و ماهی طلایی هوشمندی در آن زندگی می کند، چه کسی می تواند خلاف آن را ثابت کند؟ اینجاست که کیهان شناسان بیشترین توجه خود را به بخش مشاهده پذیر جهان هستی معطوف می سازند و مابقی آن را به فلاسفه و عالمان دینی واگذار می کنند تا درباره آن نظر دهند.

چشم انداز دنیایی که از پیشرفتهای جدید حاصل شده است، چیزی نیست که بی ابهام باشد. به تفسیر نیلز بوهر، «دیوانگی است که بخواهیم بگوئیم همه چیز روشن و صریح است.» چشم انداز جهان به شیوه ای شگفت انگیزی درهم ادغام شده و اشکالی متناقض نمایان کرده است؛ دنیا هم بی نهایت است و هم متناهی، هم متغیر است و هم ثابت، ابدی است اما آغازی نیز داشته. همچنین نظنریه ای این کتاب پیش گویی می کند در نواحی بسیار دور، سیاراتی هستند که دقیقا مانند زمین ما هستند و قاره هایی با نمایی یکسان طابق زمین ما و مکانی قابل سکونت برای مخلوقاتی مشابه ما دارند که برخی از آنها نسخه هایی مشابه این کتاب را در دست دارند. کتابی درباره دیدگاه جدید جهان، مبدأ و جاذبه های شگفت آورد و زمانهایی که آرامش آن مغشوش شده است.

جهان‌های بسیار در یک جهان: در جست‌وجوی جهان‌های دیگر تألیف الکس ویلنکین با ترجمه حمیده رحمتی به همت نشر سینا به بهای ۶۰ هزار تومان منتشر شد.

کد خبر 4701844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha