۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

ارایه تسهیلات با سود کم اشتغال و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد

ارایه تسهیلات با سود کم اشتغال و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان درمجلس گفت: اگر در فعالیت های اقتصادی تسهیلات با نرخ سود پایین در اختیار مردم قرار گیرد، آثار آن در افزایش تولید، اشتغال و رشد اقتصادی نمایان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی، پیش از ظهر دوشنبه در سومین روز از هفته دولت در جریان افتتاح ساختمان شعبه یکی از بانک ها در اراک، اظهار داشت: در مجلس برای اصلاح قانون نظام بانکداری گام های موثری برداشته شده است که در مراحل نهایی قرار دارد.

وی ادامه داد: اصلاح قانون بانک مرکزی نیز در چارچوب طرح اصلاح قانون نظام بانکداری مدنظر است. همچنین تغییرات اساسی در نحوه اداره بانک مرکزی و نقش آفرینی آن در فعالیت های بانکی کشور اعمال خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: اصلاح قانون نظام بانکداری در قالب یک طرح واحد با حدود ۲۰ ماده در مجلس ارایه می شود.

وی ادامه داد: با تمهیدات در کمیسیون و  هماهنگی هیات مدیره مجلس این طرح در این دوره مجلس اجرا می شود و تغییر و تحولی در نظام بانکداری کشور ایجاد می کند.

کریمی گفت: ارایه تسهیلات خرد در عرصه های مختلف برای اقشار ضعیف گره گشایی ایجاد می کند و باید بانک ها با اعطای تسهیلات خرد رسالت اصلی خود را در این زمینه انجام دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار کرد: اگر در فعالیت های اقتصادی  بتوانیم منابع ارزان قیمت و تسهیلات با نرخ سود پایین در اختیار مردم قرار دهیم آثار آن را در افزایش تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی مشاهده خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در دنیا تسهیلات با نرخ دو الی سه درصد در اختیار فعالین اقتصادی قرار می دهند و امکان رقابت تولیدات آن ها با بازار جهانی را فراهم می سازند اما در کشور میزان سود حاصل از تسهیلات بعضی بانک ها به حدی است که انرژی را از تولید کننده می ستاند و باید برای رفع این مشکل اقدام کرد.

کد خبر 4702634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha