۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۲۸

آیت الله اعرافی:

صحیفه سجادیه جلوه‌گاه معارف الهی است/ مهدویت رشته مورد نیاز حوزه

صحیفه سجادیه جلوه‌گاه معارف الهی است/ مهدویت رشته مورد نیاز حوزه

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه صحیفه سجادیه جلوه‌گاه همه معارف الهی است، گفت: صحیفه سجادیه نقشه مهندسی شده‌ای است که در دوران امام سجاد(ع) همه دین در این قالب عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد(ع) اظهار داشت: دعا که مظهر آن صحیفه سجادیه است در میان جوامع اسلامی مورد اختلاف کمتری است.

وی دعا و مناجات، قرآن کریم و وجود رسول گران‌قدر اسلام(ص) سه پرچم وحدت جهان اسلام دانست و گفت: دعا دارای گستره فراوانی است و از مضامین دعا می‌توان در امر تبلیغ دین به بشریت استفاده کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه صحیفه سجادیه در سطح دنیا دارای ارزش بسیار بالایی است، تصریح کرد: در میان کشورهای مختلف استقبال بی‌نظیر و گسترده‌ای از صحیفه سجادیه انجام گرفته است که این نشان دهنده ارزش بالای این کتاب است.

وی با اشاره به ارسال نسخه‌های بسیار زیادی از صحیفه سجادیه به کشورهای دیگر، اظهار داشت: چاپ و ارسال هزاران نسخه جیبی صحیفه سجادیه به خارج از مرزهای ایران نشان‌دهنده بعد فطری، انسانی و بین‌المللی این کتاب بزرگ است.

همه دین و معارف اسلام در کتاب صحیفه سجادیه نهفته است

آیت الله اعرافی با بیان اینکه دوران امامت حضرت سجاد(ع) دارای ابعاد مختلفی است که برجسته‌ترین آن را می‌توان دعا و صحیفه سجادیه دانست، گفت: همه دین و معارف اسلام در کتاب صحیفه سجادیه نهفته و جمع آوری شده است که این امر ارزش بالای این کتاب را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه جلوه‌گاه همه معارف الهی است، افزود: صحیفه سجادیه نقشه مهندسی شده‌ای است که در دوران امام سجاد(ع) همه دین در این قالب عرضه شد بنابراین می‌توان گفت که همه معارف اسلام در این کتاب ارزشمند یافت می‌شود.

امام جمعه قم مهدویت را یکی از رشته‌های مورد نیاز در حوزه دانست و تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درختواره‌ای برای حوزه تدوین کرده که در آن رشته‌هایی که نظام اسلامی در آینده به آن نیاز دارد را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: باید دوران امامت امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه با توجه به اهمیت بالای آنها به‌عنوان رشته‌ای در حوزه‌های علمیه ارائه شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به راه‌اندازی انجمن علمی صحیفه سجادیه در حوزه در آینده نزدیک، افزود: بین‌المللی‌سازی صحیفه سجادیه منوط به ارائه طرحی دقیق است.

کد خبر 4702832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha