۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۱

رئیس اتاق تعاون استان زنجان خبر داد:

اشتغال ۱۲ هزار نفر در بخش تعاون استان زنجان

اشتغال ۱۲ هزار نفر در بخش تعاون استان زنجان

زنجان-رئیس اتاق تعاون استان زنجان گفت: در حال حاضر شرکت‌های تعاونی فعال در استان، زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوروز محمدی ظهر چهارشنبه در چهاردهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر استان که در مرکز همایش‌ِهای بین‌المللی مهرانه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی سهم ارزنده‌ای را در اشتغال بخش‌های مختلف استان ایفا کرده‌اند، افزود: اشتغال ۱۲ هزار نفر در این عرصه، خود حاکی از نقش موثر شرکت‌های تعاونی در ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ملی تعاونی‌های برتر استان، زمینه بسیار مناسبی را برای بالا بردن انگبزه تلاش‌گران این عرصه فراهم کرده است، ادامه داد: امروز وضعیت شرکت‌های تعاونی در استان زنجان به گونه‌ای است که ۸۵ درصد از جمعیت استان، حداقل عضو یکی از شرکت‌های تعاونی هستند و این خود بیانگر جایگاه این شرکت‌ها در بین مردم است.

رئیس اتاق تعاون استان زنجان با یادآوری اینکه اتاق تعاون زنجان هم‌اکنون در ۲۰ کارگروه، ستاد و شورای استانی حضور داشته و فعالیت مجموعه جدید اتاق تعاون استان نیز بعد از انتخابات از ۱۷ اسفندماه پارسال آغاز شده است، تصریح کرد: آمار حاکی از آن است که بخش کشاورزی سهم به‌سزایی را در زمینه تعاون استان به خود اختصاص داده و با ۳۵ درصد بیشترین سهم را در بین سایر بخش‌ها دارد.

محمدی اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۱۷۰ شرکت تعاونی فعال در استان زنجان، بیشترین سهم با ۳۵ درصد متعلق به حوزه کشاورزی بوده و پس از آن نیز ۱۷.۵ درصد در بخش خدمات، ۱۵.۵ درصد در بخش تولید، ۱۳.۵ درصد در بخش صنعت، ۵ درصد در بخش مسکن و ... فعال است.

رئیس اتاق تعاون استان زنجان گفت: در حال حاضر ۴۵۹ شرکت تعاونی در زنجان با اشتغال مستقیم ۴۹۸۳ نفر، ۲۵۳ شرکت تعاونی در خدابنده با اشتغال مستقیم ۱۶۴۲ نفر، ۱۳۴ شرکت تعاونی در طارم با اشتغال مستقیم ۲۱۹۵ نفر، ۱۰۳ شرکت تعاونی در ماه‌نشان با اشتغال مستقیم ۶۶۱ نفر، ۹۲ شرکت تعاونی در ابهر با اشتغال مستقیم ۷۷۱ نفر، ۸۳ شرکت تعاونی در خرم‌دره با استغال مستقیم ۹۳۲ نفر، ۳۹ شرکت تعاونی در ایجرود با اشتغال مستقیم ۱۹۰ نفر و ۸ شرکت تعاونی در سلطانیه با اشتغال مستقیم ۱۳۳ نفر مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 4705129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha