۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲

استاندار فارس:

مدیریت مشارکتی چالشی برای فعالیت های سنتی است/ ایجاد طوفان فکری

مدیریت مشارکتی چالشی برای فعالیت های سنتی است/ ایجاد طوفان فکری

شیراز _ استاندار فارس گفت: مدیریت مشارکتی از جمله اهدافی است که در دنیای مدرن مدنظر است که بیانگر مدیریت مناسب و مشارکت کارمندان در زمینه های مختلف در جهت رسیدن به موفقیت است.

به گزارش خبرنگار مهر ، عنایت الله رحیمی عصر پنجشنبه در آیین جشنواره شهید رجایی اضافه کرد: رسیدن به اهداف و توسعه فعالیت های کارمندان از جمله برنامه های است که مدیریت مشارکتی پیش روی دستگاه های اجرایی قرار می دهد.

وی ادامه داد: اگر سازمانی به توفیقی دست یافته است این پیروزی مربوط به تمامی کارکنان است و تنها مربوط به فرد یا گروه خاصی نیست.

استاندار فارس معتقد است: مدیریت مشارکتی در دستگاه های اجرایی بسیار محجور است اما مدیریت سنتی در بیشتر دستگاه های اجرایی وجود داشته و در حال اجرا است.

رحیمی با اشاره به اینکه افزایش دانایی و توانایی انجام وظایف محوله از جمله موضوعاتی است که مدیریت مشارکتی عامل توسعه  آن است  تاکید کرد: این نوع مدیریت امکان ایجاد طوفان فکری نیز در دستگاه ها ایجاد می کند اما در مدیریت سنتی هیچ کدام از  موارد فوق محقق نمی شود.

استاندار فارس اظهار کرد: مدیریت باید براساس دانش روز باشد و اگر این مهم فراهم شود امکان دستیابی به موارد بسیار زیادی دیگری پیش روی دستگاه های اجرایی و در جهت افزایش بهره‌وری کارمندان به کار گرفت.

وی به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه کرد: ایجاد علاقه و انگیزه در کارمندان ، دریافت نظرات افراد ، بهبود تکنولوژی و توجه به آموزش کارمندان نیز نباید فراموش شود.

استاندار فارس افزود: استفاده از جوانان، کاهش هزینه های تمام شده و رعایت شئونات اسلامی در اولویت فعالیت های دستگاه های اجرایی در نظر داشته باشند.

گفتنی است در این جشنواره دانشگاه پیام نور فسا و شیراز ، استاندارد فارس، اداره کل اقتصاد و دارایی، حج و زیارت فارس و شرکت برق منطقه ای به عنوان دستگاه های برتر معرفی شدند.

در شاخص های عمومی و اختصاصی  به ترتیب آبفای روستایی،  اداره کل ثبت احوال  و عمران شهر صدرا و راه و شهرسازی فارس برتر شدند.

جهاد کشاورزی ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، راه آهن و اداره کل بهزیستی نیز به عنوان دستگاه های برتر در اقدامات برجسته معرفی شدند.

کد خبر 4705949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha