۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۴۴

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

راهکاری جز بازگشت به دولت برای حل مشکل شرکت هپکو وجود ندارد

راهکاری جز بازگشت به دولت برای حل مشکل شرکت هپکو وجود ندارد

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: راهی جز بازگشت شرکت هپکو به دولت وجود ندارد و باید برای واگذاری آن اقدام کرد، اما اگر راهکار قانونی و مالی دیگری باشد استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز پنج شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، پیرامون وضعیت نابسامان هپکو و آذرآب اظهار داشت: این دو شرکت از پرونده سنگین در دستگاه قضایی با انجام حسابرسی های قبلی صورت گرفته برخوردار هستند. اگر منابعی که از هپکو در دوره سهام دار قبلی غارت شده و از آذرآب، بازگردانده شود مشکلات نقدینگی این واحدها حل می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان اظهار کرد: در شرکت آذرآب بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان منابع و پول مستقیم از دست رفته و غارت شده و به نحوی در دوره مالک سابق دزدیده شده است.

کریمی اظهار کرد: از سازمان خصوصی سازی برای انتخاب نامطلوب مدیریت هپکو گله مند هستیم زیرا اوضاع را بدتر کرد و افزایش بدهی ها و کاهش تولید را در این شرکت به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه مطالبه کارگران شرکت هپکو به حق است، عنوان کرد: کارگران نسبت به آینده شرکت که به نحوی آینده شغلی آن ها را تضمین می کند دغدغه دارند. پرداخت های معوق حقوق کارگران نیز از جمله درخواست های آن ها می باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: عده‌ای در کشور از اعتراض های کارگران حاشیه سازی های سیاسی کردند. افرادی که خود در بروز این اتفاق ها دخیل بودند و برای رسانه های معاند خوراک تهیه کردند و در مقابل، هپکو با صدور بیانیه ای اعلام کرد اعتراضات کارگران صنفی و غیر سیاسی بوده و باید مراجع امنیتی و قضایی این مساله را پیگیری کنند.

کریمی عنوان کرد: در وضعیت حقوقی و مالی شرکت هپکو هرگونه نقل و انتقال باید از مجموعه بورس انجام شود. با توجه به آثار مالی که پس از افزایش ذخایر این شرکت در قالب دارایی ها انجام شده و ارزش این سهام شرکت را بالا برده و امروز ارزش سهام به بالای ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سهامدار جدید حاضر نیست این شرکت را با این میزان سهام خریداری کند و سازمان خصوصی سازی نیز نمی تواند سهام دولت را به پایین تر از این مبلغ بفروشد، یک تعارض حقوقی مالی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: با این شرایط راهی به جز بازگشت شرکت هپکو به دولت وجود ندارد و باید در یک فرصت مناسب برای واگذاری آن اقدام کرد. اگر راهکار قانونی - مالی دیگری با توجه به شرایط موجود وجود داشته باشد استقبال می کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: سازمان خصوصی سازی منابعی را برای واگذاری در اختیار دارد که بخشی از آن را می تواند در اختیار شرکت هپکو قرار دهد و تولید را در این شرکت رونق بخشد زیرا سهام این شرکت رو به رشد است.

کریمی افزود: در ارتباط با شرکت آذرآب عدم وجود مالک و سهام دار مسئولیت پذیر یک مشکل عمده است. بخش خصوصی اعلام کرده حاضر است سهام بانک مربوطه را خریداری کند و می تواند این راهکار دنبال شود.

وی گفت: در طی چند سال اخیر مدیریت شرکت آذرآب ضعیف بوده است و در بدنه شرکت مدیران خوبی وجود دارد که اگر دست به کار شوند بهتر از بی مدیریتی دو سال اخیر است.

کد خبر 4706000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha