۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳

استاندار سیستان و بلوچستان:

بودجه امری محرمانه نیست/ انتقاد یک تحفه الهی است

بودجه امری محرمانه نیست/ انتقاد یک تحفه الهی است

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بودجه امری محرمانه نیست، گفت:  تمام فرمانداران و مدیران کل استان باید بودجه های خودشان را بعد از تصویب بر روی سایت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد علی موهبتی شب گذشته در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها می توانند نقش مهمی در توسعه و رفع مشکلات ایفا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت ایجاد امید در جامعه افزود: رسانه ها باید در جهت ترویج امید در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه ظلم کردن ریشه در تفکراستکباری دارد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هر گونه ظلم و حامی همه مظلومان جهان است.

موهبتی با اشاره به نقش و جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: مشکلات یک جامعه از جایی شروع می شود که به مردم توجه نشود و این در حالی است که مردم ولی نعمت ما هستند.

وی گفت: ارزش ها متعلق به همه انسانها است و در انحصار یک شخص و گروه خاص نیست اما متاسفانه عده ای خود را صاحب ارزش می دانند و خود را برتر از دیگران می دانند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: انشقاق قومی مسئله ای خطرناک است از همین رو باید با افرادی که این موضوع را هدف قرار می دهند برخورد شود حتی اگر این فرد مدیر یک دستگاه اجرایی باشد قطعا باید عزل شود.

وی تصریح کرد: جلوگیری از فساد اخلاقی و اقتصادی دو موضوع مهم و با اهمیت در  یک جامعه است که همه مدیران موظف به رعایت آن هستند.

موهبتی  با اشاره به اینکه شفاف سازی  عاملی برای حذف فساد اقتصادی است، بیان کرد: مدیران دولتی موظف به خدمت به مردم هستند و در حین مدیریت نمی توانند مشغول کار اقتصادی هم باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اصحاب رسانه افرادی را که در برخی از دستگاه های دولتی پول و مزایا دریافت می کنند اما سرکار نمی روند را شناسایی و معرفی کنند.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان هم اتفاقاتی افتاده و ما تصمیم داریم مفسدان را حذف کنیم و همه ما از جمله رسانه ها باید به گونه ای رفتار کنند که هرکس خلاف قانون رفتار می‌کند، خجالت بکشد.

موهبتی بیان داشت: انتقاد یک تحفه الهی است اما اصولی دارد و انتقاد صحیح قطعا اثرگذاری فراوانی دارد و شرایط را برای اصلاح ناهنجاری ها فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه ما عهد و اخوتی با کسی نبسته ایم، تصریح کرد: مدیری که در مباحث اخلاقی، مالی و امنیتی خلاف قانون رعایت کند قطعا حذف می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بودجه امری محرمانه نیست، گفت: تمام فرمانداران و مدیران کل سیستان و بلوچستان باید بودجه های خودشان را بعد از تصویب بر روی سایت قرار دهند زیرا این امر در اعتماد سازی مردم نقش بسیار زیادی دارد.

کد خبر 4706195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha