۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰

دادستان اردبیل:

برخورد با متخلفان زیست محیطی در اردبیل تشدید می‌شود

برخورد با متخلفان زیست محیطی در اردبیل تشدید می‌شود

اردبیل - دادستان مرکز استان اردبیل از تشدید برخورد با متخلفان زیست محیطی در تمامی مناطق استان اردبیل خبر داد و گفت: صیانت از محیط زیست با افزایش مشارکت عمومی امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل، عبدالله طباطبایی ظهر شنبه در نشست با مدیرکل محیط زیست استان اردبیل توجه به محیط زیست و حفاظت از آن را به عنوان میراث طبیعی برای آیندگان برشمرد و افزود: هر گونه تخلف زیست محیطی با برخورد قاطعانه و جدی همراه خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش سازمان حفاظت محیط زیست در حفظ و حراست از مواهب خدادادی و حساسیت کار در محیط زیست، از حمایت و توجه دادستانی جهت برخورد با متخلفان در این حوزه خبر داد.

دادستان اردبیل ادامه داد: همه باید نسبت به محیط زندگی مردم و محیط زیست استان و حتی کشور حساسیت نشان دهیم و توجه به محیط زیست و حفاظت از آن به عنوان میراث طبیعی، برعهده آحاد جامعه است.

نقش تأثیرگذار قوه قضائیه در صیانت از محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های همه جانبه و همکاری مجموعه قضائی استان در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست در سطح استان گفت: امروز نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیر قابل انکار است و حمایت همه جانبه مراجع قضائی در حل مسائل زیست محیطی می‌تواند ما را در به سرانجام رساندن وظایف قانونی و حفاظت از محیط زیست استان یاری کند.

محمد خداپرست ادامه داد: خوشبختانه استان اردبیل دارای تنوع زیستی مختلف و گونه‌های جانوری ارزشمندی از جمله پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای و غاز پیشانی سفید است که با انجام برنامه ریزی‌های لازم و تدوین برنامه عمل حفاظت از گونه‌های در معرض تهدید، تلاش شبانه روزی محیط بانان و همکاری دستگاه قضائی حفاظت از تنوع زیستی استان حاصل شده است.

خداپرست اظهار کرد: کارشناسان و مأموران حفاظت محیط زیست به منظور جلوگیری از تخریب و تصرفات غیر قانونی در مناطق تحت مدیریت و آلودگی‌های زیست محیطی، کار پایش مستمر و نظارت پیوسته بر عملکرد واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی، عمرانی و زیربنایی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم آموزش به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی و آموزش مفاهیم و موضوعات محیط زیست به مخاطبان این موضوع در رأس برنامه‌های کاری این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزشی محیط زیست برای گروه‌های هدف از جمله زنان روستایی، کشاورزان، جوامع عشایری، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و طرح یک ساعت با محیط بانان برای مدارس برگزار شده و در سال جاری نیز این برنامه‌ها تداوم دارد.

کد خبر 4707317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha