۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۳۴

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان:

۶۰ کیلومتر راه روستایی در اصفهان نیازمند بازسازی است

۶۰ کیلومتر راه روستایی در اصفهان نیازمند بازسازی است

اصفهان - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان اصفهان نیازمند بازسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد دادخواه بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه توسعه و ساخت راه‌های روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است، اظهار داشت: برای این امر در بخش روستایی نیز ساخت و توسعه راه‌های روستایی بر مبنای روستاهای دارای ۵۰ خانوار به بالا به این اداره واگذار شده است.

وی با بیان اینکه برای استان اصفهان روستاهای فاقد راه مناسب و بر مبنای ۲۰ خانوار تعریف شده است که شامل ۶۰ کیلومتر راه روستایی خواهد بود، ابراز داشت: برای پیشبرد پروژه ساخت راه‌های روستایی اعتباری پیش‌بینی نشده و این اداره کل قرار است بسترسازی و عملیات خاک برداری را در راستای تسهیل عبور و مرور انجام دهد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه سهم راه‌های استان اصفهان ۱۲ هزار کیلومتر است که پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است، تصریح کرد: با محدودیت شدید اعتباری ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اصفهان با خرابی شدید مواجه بوده که برای لکه گیری و روکش آسفالت به اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای روکش آسفالت در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

دادخواه با بیان اینکه بیشترین خرابی در راه‌های روستایی به شهرستان‌های اردستان، نائین، خوروبیابانک و کوهپایه است، ابراز داشت: برای اولین بار بازیافت آسفالت سرد در محور اردستان- نائین و با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان انجام و پنج کیلومتر و ۵۰۰ متر این محور ترمیم شده است؛ سپس با تراشیدن سطح آسفالت لایه‌های زیرین مقاوم سازی و آسفالت گرم بر روی آن انجام می‌شود.

کد خبر 4707345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha